OMUL 

Laicii în Biserică și în lume
la lumina Conciliului Vatican II

achizitionare: 04.06.2004; sursa: Editura Serafica

capitolul urmatorCuprinscapitolul anterior Concluzie

Societatea zilelor noastre se îndreaptă spre o nouă configurație națională și mondială, spre o deschidere spre universal, cu păstrarea identității naționale: axioma unitate în diversitate este cea care indică locul oamenilor în leagănul umanității universale. În acest context, ne punem întrebarea: ce așteaptă lumea de la Biserică în acest moment? Lumea de astăzi, care caută noi orizonturi și noi răspunsuri la întrebările profunde ale sale, așteaptă ceva de la Biserică. Ce anume? Cu siguranță, nu vrea ca Biserica să ia mentalitatea ei, păcatele și lejeritatea ei, ci mai degrabă un nou avânt în descoperirea feței lui Dumnezeu către oameni.

"Laic" a fost un cuvânt providențial în istoria creștinismului, având inclus încă de la început termenul acordat credincioșilor (laikos), întrucât ei făceau parte din poporul lui Dumnezeu (laos). Cu această perspectivă, Conciliul Vatican al II-lea a depășit acest dualism (cleric- laici) punând accentul pe denumirea comună a tuturor botezaților, adică pe dotarea lor carismatică și ministerială, pe intuiția lor nedistinctă a unui serviciu poliform (diakonia) în trupul comunităților ecleziale și ale unei mărturii evanghelice de caracter misionar în fața umanității.

Laicii sunt chemați de către Biserică să-și retrăiască viața în autenticitatea credinței și putem afirma încă o dată, că scopul spre care tind și Biserica și lumea este unic: să vină Împărăția lui Dumnezeu, scop care însă nu poate fi înțeles în plinătatea lui decât prin credință.


 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire