|
Noul Testament achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia Scrisoarea Sfântului Apostol Paul către Romani Capitole: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Noua viață în Cristos, prin botez 61 Așadar, ce vom zice? Să rămânem în păcat ca să se înmulțească harul? 2 Nicidecum! Noi, care am murit pentru păcat, cum să mai trăim în el? 3 Sau nu știți că noi toți, care am fost botezați în Cristos Isus, am fost botezați în moartea lui? 4 Așadar, am fost înmormântați împreună cu el prin botez în moartea [lui] pentru ca, după cum Cristos a înviat din morți prin gloria Tatălui, la fel și noi să umblăm într-o viață nouă. 5 Căci dacă am fost împreună sădiți8 Dar dacă am murit împreună cu Cristos, credem că vom și trăi împreună cu el, 9 știind că Cristos cel înviat din morți nu mai moare, moartea nu mai are nici o putere asupra lui. 10 Când a murit, el a murit pentru păcat o dată pentru totdeauna, dar acum este viu; el trăiește pentru Dumnezeu. 11 Tot așa și voi, considerați că sunteți morți pentru păcat, dar vii pentru Dumnezeu în Cristos Isus 12 Așadar, să nu mai domnească păcatul în trupul vostru muritor, astfel încât să ascultați de poftele lui, 13 și nici să nu puneți mădularele voastre în slujba păcatului ca instrumente ale nedreptății, ci oferiți-vă pe voi înșivă lui Dumnezeu ca înviați din morți, iar mădularele voastre ca instrumente ale dreptății în slujba lui Dumnezeu. 14 Căci păcatul nu va mai avea putere asupra voastră pentru că nu sunteți sub Lege, ci sub har. De la sclavia păcatului la slujirea lui Dumnezeu 15 Și atunci, ce? Să păcătuim pentru că nu suntem sub Lege, ci sub har? Nicidecum! 16 Nu știți că, dacă vă dați cuiva sclavi spre a-l asculta, sunteți sclavii aceluia de care ascultați, ori ai păcatului, spre moarte Note de subsol a Termenul grec symphytoi (participiu plural, masculin) nu indică doar o altoire, ci o ramură din aceeași plantă. Este o "plantare împreună" care presupune aceeași creștere. Insistând asupra unității vii, unii traducători parafrazează expresia prin: au devenit o unică făptură; aceeași ființă; aceeași natură, pierzând din forța metaforei sfântului Paul. b În scrierile sfântul Paul există diferență între sôma = corp, partea materială a trupului și sarx = carne, trup, care indică firea slabă, limitată, aplecată spre rău a omului. c Câteva manuscrise vechi adaugă: Domnul nostru. d Unele manuscrise omit: spre moarte. |
© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
|