|
Noul Testament achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia Scrisoarea Sfântului Apostol Paul către Romani
Capitole: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Capitolul 3 - Așadar, care este privilegiul iudeului sau care este utilitatea circumciziei?
- Este mare în toate privințele. Mai întâi pentru că lor le-au fost încredințate cuvintele lui Dumnezeu.
- Și ce dacă unii au fost infideli? Oare infidelitatea unora anulează fidelitatea lui Dumnezeu?
- Nicidecum! Dumnezeu este fidel, pe când orice om este mincinos, după cum este scris: Ca să fii găsit drept în cuvintele tale și să ieși învingător atunci când ești judecat.
- Dar dacă nedreptatea noastră arată dreptatea lui Dumnezeu, ce să zicem? Oare este nedrept Dumnezeu când își arată mânia? Vorbesc ca om.
- Nicidecum! Atunci, cum va judeca Dumnezeu lumea?
- Dar dacă prin minciuna mea se arată cu prisosință adevărul lui Dumnezeu spre gloria lui, atunci de ce mai sunt judecat ca păcătos?
- Atunci să facem oare cele rele ca să rezulte cele bune, așa cum ne bârfesc unii și ne acuză că noi am fi spus? Condamnarea lor este dreaptă.
- Și atunci? Avem noi vreun privilegiu? Nicidecum! Căci, după cum am arătat mai înainte, și iudeii și grecii sunt sub păcat,
- după cum este scris: Nu este drept, nici măcar unul.
- Nu este nimeni înțelept, nu este nimeni care să-l caute pe Dumnezeu.
- Toți au rătăcit, împreună au ajuns niște stricați. Nu este nimeni care să facă binele, nu este nici măcar unul.
- Gâtlejul lor este un mormânt deschis, cu limbile lor au urzit înșelăciuni, venin de viperă [iese] de pe buzele lor.
- Gura lor e plină de blestem și amărăciune.
- Sunt sprinteni de picioare la vărsare de sânge.
- Nenorocire și jale e pe drumurile lor
- și calea păcii nu o cunosc.
- Înaintea ochilor lor nu există frică de Dumnezeu.
- Dar noi știm că ceea ce spune Legea o spune celor ce sunt sub Lege, pentru ca orice gură să fie închisă și toată lumea să fie găsită vinovată înaintea lui Dumnezeu,
- așa încât, prin faptele Legii, nu va fi justificat nici un om înaintea lui, căci prin Lege [vine] numai cunoașterea păcatului.
- Acum însă, dreptatea lui Dumnezeu s-a revelat în afara Legii fiind mărturisită de Lege și de Profeți,
- acea dreptate a lui Dumnezeu care [vine] prin credința în Isus Cristos pentru toți aceia care cred, căci nu este deosebire.
- De fapt, toți au păcătuit și sunt lipsiți de gloria lui Dumnezeu,
- dar sunt justificați în mod gratuit de harul lui, prin răscumpărarea în Cristos Isus.
- Pe acesta Dumnezeu l-a pus ca jertfă de ispășire pentru ca, prin credința în sângele său, să-și arate dreptatea trecând cu vederea păcatele din trecut,
- în timpul răbdării lui Dumnezeu, ca să arate dreptatea lui în timpul de acum, așa încât să fie drept și să-l justifice pe cel care crede în Isus.
- Unde este, așadar, motivul de laudă? Este exclus! Prin care Lege? A faptelor? Nicidecum, ci prin legea credinței.
- Căci noi credem că omul este justificat prin credință, fără faptele Legii.
- Sau este Dumnezeu numai al iudeilor? Nu și al păgânilor? Ba da, și al păgânilor,
- pentru că unul este Dumnezeul care justifică pe cel circumcis din credință și pe cel necircumcis prin credință.
- Desființăm deci Legea prin credință? Nicidecum! Dimpotrivă, întărim Legea.
|
|