|
Noul Testament achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia Scrisoarea Sfântului Apostol Paul către Romani
Capitole: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Capitolul 2 - De aceea, tu, omule care judeci, oricine ai fi, nu ai scuze, căci tocmai prin faptul că îl judeci pe altul, te condamni pe tine, pentru că tu, care judeci, săvârșești aceleași lucruri.
- Noi știm că judecata lui Dumnezeu asupra celor care săvârșesc aceste lucruri este după adevăr.
- Dar tu, omule, care îi judeci pe cei care săvârșesc acestea, dar le practici și tu, crezi că vei scăpa de judecata lui Dumnezeu?
- Sau disprețuiești bogăția bunătății sale, a îngăduinței și a îndelungii lui răbdări, și nu-ți dai seama că bunătatea lui Dumnezeu te îndeamnă la convertire?
- Dar prin împietrirea ta și prin inima ta nepocăită, îți aduni mânie pentru ziua mâniei și a arătării dreptei judecăți a lui Dumnezeu,
- care îl va răsplăti pe fiecare după faptele sale.
- Celor care prin statornicia în a face bine caută gloria, cinstea și nemurirea le va da viață veșnică,
- iar celor care, din spirit de răzvrătire și nesupunere față de adevăr, din contra, se supun nelegiuirii, [le va da] mânie și furie.
- Necaz și încercare peste orice suflet omenesc care săvârșește răul, mai întâi pentru iudeu și apoi pentru grec;
- mărire, cinste și pace pentru oricine săvârșește binele, mai întâi pentru iudeu și apoi pentru grec,
- căci la Dumnezeu nu este părtinire.
- De fapt, toți cei care au păcătuit fără Lege vor pieri fără Lege, iar toți cei care au păcătuit sub Lege vor fi judecați prin Lege.
- Pentru că nu cei care ascultă Legea sunt drepți la Dumnezeu, ci vor fi îndreptățiți cei care împlinesc Legea.
- Cât timp păgânii, care nu au Legea, fac din fire faptele Legii, ei care nu au Legea, sunt Lege pentru ei înșiși.
- Ei arată că fapta Legii este scrisă în inimile lor și despre aceasta dau mărturie atât conștiința lor, cât și gândurile lor care, pe rând, îi acuză sau îi dezvinovățesc.
- [Aceasta se va arăta] în ziua în care Dumnezeu va judeca cele ascunse ale oamenilor, după evanghelia mea, prin Cristos Isus.
- Dacă tu, care te numești cu orgoliu iudeu și te bazezi pe Lege, tu, care te mândrești cu Dumnezeu,
- îi cunoști voința și, învățat fiind de Lege, știi să alegi lucrurile mai de folos,
- tu, care te crezi călăuza orbilor, lumina celor [aflați] în întuneric,
- învățătorul celor neștiutori, educatorul copiilor, întrucât ai în Lege îndreptarul cunoașterii și al adevărului,
- așadar, tu, care dai lecții altora, cum de nu te înveți pe tine însuți? Furi, tu, care predici să nu se fure?
- Comiți adulter, tu, care interzici adulterul? Prădezi templele, tu, care urăști idolii?
- Tu, care te mândrești cu Legea, prin încălcarea Legii, îl necinstești pe Dumnezeu!
- Căci așa este scris: Numele lui Dumnezeu este batjocorit între păgâni din cauza voastră.
- Circumcizia îți este într-adevăr de folos dacă practici Legea; dar dacă tu ești unul care încalcă Legea, circumcizia ta devine necircumcizie.
- Așadar, dacă cel necircumcis păzește hotărârile Legii, nu-i va fi oare considerată necircumcizia lui drept circumcizie?
- Și cel care, necircumcis din fire, dar care ține Legea, te va judeca pe tine, care prin litera [Legii] și circumcizie ești unul care încalcă Legea.
- Căci nu cel care pe dinafară [se arată iudeu] este iudeu, nici circumcizia nu este aceea [care apare] pe dinafară, în trup.
- Ci [iudeu] este cel care-i iudeu pe dinăuntru, iar circumcizia este aceea a inimii, în duh și nu în litera [Legii]: lauda acestuia nu-i de la oameni, ci de la Dumnezeu.
|
|