|
Noul Testament achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia Evanghelia după Sfântul Matei
Capitole: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Capitolul 15 - Atunci au venit la Isus unii farisei și cărturari de la Ierusalim și i-au spus:
- "De ce discipolii tăi calcă obiceiurile din bătrâni? Pentru ce nu-și spală mâinile când mănâncă?"
- El le-a răspuns: "Dar voi de ce călcați porunca lui Dumnezeu din cauza tradiției voastre?
- Căci Dumnezeu a spus: Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta și cine vorbește de rău pe tatăl său și pe mama sa, să fie dat la moarte.
- Voi însă spuneți: «Dacă cineva îi zice tatălui sau mamei: ceea ce ți se cuvine de la mine este ofertă sacră»,
- acela este scutit să-i cinstească pe tatăl său și pe mama sa. Astfel ați desființat cuvântul lui Dumnezeu pentru tradiția voastră.
- Ipocriților! Bine a profetizat despre voi Isaia când spune:
- Acest popor mă cinstește cu buzele, însă inima lor este departe de mine.
- În zadar mă cinstesc propunând învățături care sunt doar porunci ale oamenilor".
- Și chemând mulțimea le-a spus: "Ascultați și înțelegeți!
- Nu ceea ce intră în gură îl face pe om impur, dar ceea ce iese din gură, aceea îl face pe om impur".
- Atunci s-au apropiat discipolii și i-au spus: "Știi că fariseii, ascultând cuvântul acesta, s-au scandalizat?"
- El le-a răspuns: "Orice plantă pe care n-a plantat-o Tatăl meu ceresc va fi smulsă din rădăcini.
- Lăsați-i, ei sunt călăuze oarbe pentru orbi. Iar dacă un orb călăuzește un alt orb, amândoi cad în groapă".
- Atunci Petru, luând cuvântul, i-a zis: "Explică-ne parabola aceasta".
- El însă a zis: "Deci nici voi nu pricepeți?
- Nu înțelegeți că tot ceea ce intră în gură, merge în stomac și este eliminat în loc ascuns?
- Însă ceea ce iese din gură vine din inimă și aceea îl face pe om impur.
- Căci din inima omului ies: gândurile rele, crimele, adulterele, desfrânările, furturile, mărturiile false, blasfemiile.
- Acestea îl fac pe om impur, însă a mânca cu mâinile nespălate nu-l face pe om impur".
- Plecând de acolo, Isus s-a retras în părțile Tirului și Sidonului
- și iată, o femeie canaaneană a ieșit din ținuturile acelea și a strigat: "Îndură-te de mine, Doamne, Fiul lui David. Fiica mea este chinuită cumplit de diavol".
- Dar el nu i-a răspuns nici un cuvânt. Apropiindu-se, discipolii lui îl rugau: "Trimite-o pentru că strigă în urma noastră".
- El a răspuns: "Nu am fost trimis decât la oile pierdute ale casei lui Israel".
- Dar ea a venit, s-a prosternat înaintea lui și a spus: "Doamne, ajută-mă!"
- El a răspuns: "Nu este bine să iei pâinea copiilor și s-o arunci la căței".
- Dar ea i-a spus: "Da, Doamne, dar și cățeii mănâncă firimiturile care cad de pe masa stăpânilor lor!"
- Atunci Isus i-a răspuns: "O, femeie, mare este credința ta! Să fie cum vrei tu". Și, din acel ceas, fiica ei a fost vindecată.
- Isus a plecat de acolo și a trecut de-a lungul Mării Galileii. Apoi a urcat pe un munte și s-a așezat acolo.
- Veneau la el mari mulțimi având cu ele șchiopi, orbi, invalizi, surdomuți și mulți alții pe care îi puneau la picioarele lui, iar el i-a vindecat,
- așa încât uimea mulțimea care vedea muții vorbind, invalizii sănătoși, șchiopii mergând și orbii văzând. Și îl preamăreau pe Dumnezeul lui Israel.
- Chemându-i pe discipolii săi, Isus le-a zis: "Mi-e milă de mulțime, pentru că stau cu mine deja de trei zile și nu au ce să mănânce. Și nu vreau să-i trimit flămânzi ca nu cumva să leșine pe drum".
- Discipolii i-au spus: "De unde să luăm în pustiu atâtea pâini încât să se hrănească atâta mulțime?"
- Dar Isus le-a zis: "Câte pâini aveți"? Ei au răspuns: "Șapte și câțiva peștișori".
- Atunci a poruncit mulțimii să se așeze pe pământ.
- A luat cele șapte pâini și peștii și, după ce a mulțumit, le-a frânt și le-a dat discipolilor, iar discipolii mulțimilor.
- Au mâncat toți și s-au săturat, iar din bucățile rămase au strâns șapte coșuri pline.
- Iar cei care au mâncat erau patru mii de bărbați, în afară de femei și copii.
- După ce a dat drumul mulțimilor, s-a urcat în barcă și a venit în ținutul Magadan.
|
|