|
Noul Testament achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia Scrisoarea către Evrei Capitole: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 51 Într-adevăr, orice mare preot este luat dintre oameni, pus pentru oameni în relațiile cu Dumnezeu, ca să ofere daruri și sacrificii pentru păcate. 2 El poate avea compătimire pentru cei care sunt în ignoranță și în greșeală, întrucât și el este cuprins de slăbiciune 3 și din cauza ei trebuie să ofere sacrificii pentru păcate atât pentru popor, cât și pentru sine. 4 Nimeni nu-și ia singur această cinste, ci numai cel chemat de Dumnezeu, la fel ca Aaron. 5 Tot la fel și Cristos: nu și-a atribuit de la sine gloria de a deveni mare preot, ci i-a dat-o acela care i-a spus: Fiul meu ești tu; eu, astăzi, te-am născut; 6 după cum se mai spune în alt loc: Tu ești preot în veci, după rânduiala 7 În zilele vieții sale pământești Aprofundarea vieții de credință 11 În această privință, am avea multe de spus și greu de exprimat întrucât ați devenit nepăsători la cele auzite. 12 Într-adevăr, voi, care de atâta timp trebuia să fiți învățători, aveți din nou nevoie ca cineva să vă învețe primele principii ale cuvântului Note de subsol a În textul ebraic al Ps 110,4, care este citat aici, avem lit.: după cuvântul meu = după cum, după modul. Textul grec introduce expresia: kata ten taxin = din tagma, din clasa. Multe traduceri moderne văd o identitate de sens cu 7,15 și traduc: asemenea, în felul lui Melchisedec. b Lit.: în zilele cărnii... c Faptul că Isus este făcut desăvârșit nu poate însemna că înainte Isus ar fi fost imperfect. Termenul grec are aici un dublu sens: "împlinit" și "ajuns la perfecțiune". Datorită ascultării sale, acceptare integrală a condițiilor pe care le fixase Dumnezeu, umanitatea lui Isus a fost glorificată. Nu este deci o desăvârșire morală, ci calitatea sa de mare preot-mântuitor. d Lit.: cuvântărilor, oracolelor. |
© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
|