|
Noul Testament achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia Scrisoarea către Evrei Capitole: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 41 Deci, să ne temem ca nu cumva, în timp ce rămâne promisiunea de a intra în odihna lui, vreunul dintre noi să creadă că este exclus. 2 Căci și noi am primit vestea cea bună ca și ei, dar cuvântul auzit nu le-a folosit, întrucât ei nu s-au unit Astfel am jurat în mânia mea: nu vor intra în odihna mea, chiar dacă lucrările erau săvârșite de la întemeierea lumii. 4 Căci despre ziua a șaptea s-a spus undeva astfel: Și s-a odihnit Dumnezeu în ziua a șaptea de toate lucrările sale. 5 Și iarăși, în același loc: Nu vor intra în odihna mea. 6 Așadar, de vreme ce rămâne ca unii să intre, iar cei cărora li s-a dat mai întâi vestea cea bună nu au intrat din cauza neascultării, 7 stabilește din nou o zi, astăzi, spunând prin David, după atâta vreme, după cum s-a spus mai înainte: Astăzi, dacă veți auzi glasul lui, nu vă împietriți inimile. 8 Deci, dacă Iosue i-ar fi dus la odihnă, nu ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi. 9 Așadar, rămâne o zi de odihnă Puterea cuvântului lui Dumnezeu 12 Căci cuvântul lui Dumnezeu este viu, plin de putere și mai ascuțit decât orice sabie cu două tăișuri; Isus este marele preot 14 Având, așadar, un mare preot minunat, care a străbătut cerurile, pe Isus, Fiul lui Dumnezeu, să ținem cu tărie mărturisirea credinței. 15 Căci nu avem un mare preot care să nu poată suferi împreună cu noi în slăbiciunile noastre, ci unul care a fost încercat în toate asemenea nouă, în afară de păcat. 16 Așadar, să ne apropiem cu toată încrederea de tronul harului ca să primim îndurare și să găsim ca ajutor harul său la timpul potrivit. Note de subsol a Unele manuscrise au nominativ singular: întrucât el nu s-a unit prin credință... b Neglijarea promisiunii sau îndoiala că ea s-ar putea realiza este greșeala evreilor și reprezintă un risc pentru creștini. De fapt, dacă evreii ar fi rămas uniți cu Moise și Iosue în încrederea față de promisiunea lui Dumnezeu, ar fi intrat în "odihnă", în țara făgăduită. c Lit.: odihna sabatică. Termenul sabbatismos este creat anume de autor pentru a arăta că odihna creștinului va fi în strânsă unire cu cea a lui Dumnezeu, deci veșnică și fericită. Sabatul este o imagine a fericirii viitoare. d Forța de pătrundere a cuvântului lui Dumnezeu o depășește pe aceea a sabiei curbate folosite de legionarii romani, sau a cuțitului folosit la sacrificii (Gen 22,6-10). e Metafora folosită de autor cuprinde elementele vitale ale unei ființe vii. Nu trebuie să căutăm un corespondent moral sau psihologic pentru ele. Scopul autorului este de a descrie capacitatea de pătrundere a cuvântului lui Dumnezeu, care garantează toate facultățile și activitățile omului, judecând intențiile și voința lui. |
© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
|