SFÂNTA SCRIPTURĂ 

Noul Testament
achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia

Scrisoarea întâi a Sfântului Apostol Paul către Corinteni


Capitole: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


111 Fiți imitatorii mei așa cum eu sunt al lui Cristos.


3. COMPORTAMENTUL ÎN CULTUL PUBLIC

Femeia și bărbatul înaintea Domnului
    2 Vă laud că vă aduceți aminte de mine și că țineți tradițiile așa cum vi le-am transmis. 3 Vreau să știți: Cristos este capul oricărui bărbat, iar capul femeii este bărbatul și capul lui Cristos este Dumnezeu. 4 Oricare bărbat care se roagă sau profetizează cu capul acoperit își necinstește capul. 5 Însă orice femeie care se roagă sau profetizează cu capul neacoperit își necinstește capul pentru că este același lucru ca și cum ar fi râioasă. 6 Dacă o femeie nu se acoperă, să-și taie părul. Dar dacă este o rușine pentru o femeie să-și taie părul sau să se radă, atunci să se acopere.
    7 Bărbatul nu trebuie să-și acopere capul pentru că este chipul și măreția lui Dumnezeu, pe când femeia este măreția bărbatului. 8 Căci nu bărbatul este din femeie, ci femeia din bărbat. 9 Și nu bărbatul a fost făcut pentru femeie, ci femeia pentru bărbat. 10 De aceea, femeia trebuie să aibă un semn de supunerea pentru îngeri. 11 Totuși, nici femeia fără bărbat și nici bărbatul fără femeie în Domnul. 12 Căci așa cum femeia este din bărbat, tot la fel și bărbatul există prin femeie și toate sunt de la Dumnezeu. 13 Judecați voi înșivă: se cuvine oare ca femeia să se roage, înaintea lui Dumnezeu, descoperită? 14 Nu vă învață chiar firea că este o rușine ca bărbatul să poarte părul lung, 15 în timp ce este o cinste ca femeia să aibă părul lung? Căci părul lung îi este dat ca un văl. 16 Dacă cineva vrea să se certe, nici noi nu avem altă tradițieb și nici Bisericile lui Dumnezeu.

Abuzuri la masa Domnului
    17 Învățându-vă aceasta, nu vă laud, căci vă adunați nu spre binele, ci spre dauna voastră. 18 În primul rând, aud că atunci când vă adunați, între voi sunt dezbinări și în parte o cred. 19 De fapt, trebuie să fie și diviziuni ca să iasă la lumină cei vrednici dintre voi. 20 Așadar, când vă adunați la un loc, n-o faceți ca să mâncați Cina Domnului, 21 căci fiecare se grăbește să-și ia propria mâncare ca s-o consume și unul rămâne flămând, pe când altul se îmbată. 22 Oare nu aveți case ca să mâncați și să beți, sau disprețuiți Biserica lui Dumnezeu și vreți să-i faceți de rușine pe cei care nu au? Ce să vă zic? Să vă laud? În privința aceasta nu vă laud.

Instituirea Euharistiei
    (Mt 26,26-29; Mc 14,22-25; Lc 22,14-20)
    23 Căci eu am primit de la Domnul ceea ce v-am transmis: că Domnul Isus, în noaptea în care era vândut, a luat pâinea 24 și, mulțumind, a frânt-o și a zis: "Acesta este trupul meu cel care estec pentru voi. Faceți aceasta în amintirea mea". 25 De asemenea, după cină, a luat potirul spunând: "Acesta este potirul noului legământ în sângele meu. Faceți aceasta ori de câte ori beți în amintirea mea". 26 Căci ori de câte ori mâncați din pâinea aceasta și beți din potirul acesta, vestiți moartea Domnului până când va veni.

Recomandări pentru participarea la masa euharistică
    27 Astfel, cine mănâncă pâinea și bea potirul Domnului în mod nevrednic va fi vinovat față de trupul și sângele Domnului. 28 De aceea, omul să se cerceteze și astfel să mănânce din pâine și să bea din potir. 29 Căci cine mănâncă și bead nesocotind trupule, își mănâncă și își bea propria condamnare. 30 De aceea sunt între voi mulți neputincioși și bolnavi și mulți au murit. 31 Dacă ne-am judeca pe noi înșine, nu am mai fi judecați. 32 Dar fiind judecați de Domnul, suntem corectați, ca să nu fim condamnați împreună cu lumea.
    33 Așadar, frații mei, când vă adunați ca să mâncați, așteptați-vă unii pe alții. 34 Dacă îi este foame cuiva, să mănânce acasă, ca să nu vă adunați spre condamnare. Celelalte le voi hotărî când voi veni.

Note de subsol


a În loc de: semn de supunere, unele manuscrise au: văl.
b Această tradiție se referă la purtarea vălului de către femei în adunarea liturgică.
c Manuscrise importante adaugă: frânt, alte manuscrise mai neînsemnate adaugă: dat.
d Multe manuscrise importante adaugă: în mod nevrednic, probabil sub influența v. 27.
e Multe manuscrise adaugă: Domnului, iar altele omit: trupul și adaugă: sângele Domnului.

 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire