Recenzii jocuri

FASCINAȚIA OCEANELOR

Prin simplul fapt că a fost realizat de Bethesda Softworks, producătorul legendarului role-playing-game Morrowind (care, în opinia noastră, este unul dintre cele mai complexe și bine realizate jocuri pc din toate timpurile), Pirates of Caribbean - inspirat din filmul cu același titlu - ne-a atras dintru început atenția. Concret, este vorba despre un joc care reunește atât atributele obișnuite ale RPG-urilor, cât și atributele unui anumite tip de simulatoare: cele navale. Pe parcursul aventurii, te miști între insulele caraibiene, unde, atunci când acostezi, poți merge spre a-ți găsi aliați, pentru a descoperi noi misiuni și obiective și, mai ales, pentru a vinde și cumpăra produsele care-ți permit să întreții o corabie bine echipată. Desigur, căutarea comorilor este la loc de cinste, fapt ce conferă jocului un aer specific.

Ceea ce merită însă remarcat în mod cu totul deosebit este calitatea graficii acvatice. Valurile, reflecțiile luminii și alte asemenea detalii, la care se adaugă sunetele inspirate, îți permit să te închipui navigând în mijlocul oceanelor. Având posibilitatea să upgradezi nava într-un mod extrem de detaliat, poți călători de-a lungul oceanului fie pentru plăcerea proprie (de exemplu, pot fi contemplate peisaje remarcabile), fie pentru a lupta contra unor adversari maritimi. Nu uităm să menționăm gradul ridicat de realism rezultat din detalii precum vântul și condițiile acvatice care influențează navigația.

Având un game-play destul de complex, care presupune inclusiv cunoașterea rezonabilă a limbii engleze, jocul poate fi jucat de copii peste 12-13 ani, care au răbdarea necesară spre a înțelege regulile și scopurile sale, dar, mai ales, spre a dezvolta activități comerciale menite a spori accesoriile navale destinate propriei corăbii.

Robert Lazu

Situl oficial al jocului: pirates.bethsoft.com