Recenzii jocuri

CHEMAREA DATORIEI

O categorie aparte de shoot-ere o reprezintă jocurile de acțiune inspirate de cel de-al doilea război mondial. După capodopere precum Medal of Honour realizat de Electronic Arts, e riscant să te hazardezi - ca producător de jocuri electronice - în realizarea unor titluri de gen. De aceea a constituit o surpriză faptul că o echipă aflată la începutul activității sale, "Infinity Ward", s-a aventurat cu îndrăzneală în realizarea unui asemenea produs. Intitulat Call of Duty, jocul lor îți oferă posibilitatea de a urmări diferite acțiuni de luptă din timpul celei de-a doua conflagrații mondiale, aflându-te de partea forțelor aliate: americane, engleze și, în final, ruse. În fiecare campanie joci deci în postura unui soldat (american, englez sau rus) care luptă umăr la umăr cu camarazii săi, totul într-un cadru FPS (First Person Shooter) obișnuit. Din nivelurile care de care mai spectaculoase, pe care le străbați distrugând diferite obiective inamice, le-am reținut pe două dintre cele mai avansate. Bătălia pentru Stalingrad, pe care o duci ca soldat rus, se desfășoară într-un cadru vizual și sonor care reușește să evoce ceva din infernul acelor lupte îngrozitoare. În mijlocul unor companii din care soldații cad ca muștele sub tirul necruțător al mitralierelor fasciste, te străduiești să găsești o armă și să salvezi personajul pe care-l controlezi adăpostindu-l la umbra unor ruine. Răsplata gamerului pentru răbdarea de a fi parcurs toate misiunile provine din încheierea triumfătoare, desfășurată chiar în inima Berlinului, unde lupți spre a face drum până pe acoperișul clădirii unde a fost arborat steagul (sovietic) al victoriei împotriva armatelor hitleriste. Dacă adaugăm la aceste secvențe memorabile faptul că, pe parcursul jocului, conduci mașini, folosești mitraliere antiaeriene împotriva avioanelor inamice, lansezi bombe și îți coordonezi caracterul în mijlocul luptelor urbane, este evident că titlul celor de la "Infinity Ward" e cu adevărat incitant.

Bazându-se exclusiv pe ideea luptei și a anihilării adversarilor, jocul nu poate fi recomandat decât tinerilor de peste 16 ani și adulților pasionați de nefericita istorie a secolului XX. Nu putem însă să nu remarcăm "ispita" unor astfel de jocuri: prea ușor se trece peste grozăvia realității celor două războaie mondiale, ambalate în pixeli frumos colorați unor spectatori care stau comod în fotoliile din fața pc-urilor personale.

Robert Lazu

Situl oficial al jocului: www.callofduty.com