Recenzii jocuri

PROVOCAREA VITEZEI

Dezvoltat de studourile Digital Illusion pentru Compania americană Microsoft, simulatorul automobilistic RalliSport Challenge, lansat pe piață în anul 2002, reprezintă unul din cele mai bune produse de gen realizate vreodată. Cu setările grafice la maximum, mașinile arată teribil de detaliat, creându-ți nu o dată senzația că urmărești o emisiune tv dedicată unei competiții automobilistice de ultimă oră. Pentru posesorii de volane și alte accesorii la fel de simpatice (pedală de accelerație, schimbător de viteze), jocul devine încă și mai atractiv. Totul este să nu uităm nici o clipă avertismentul producătorilor: ceea ce se vede pe monitoarele nostre e pură iluzie, orice tentativă de a repeta în realitatea imediată incredibilele salturi ale mașinilor digitale putându-se solda cu adevărate catastrofe.

Punând la dispoziția jucătorilor mai multe trasee și locații, între care cursele pe gheață sau cele prin deșert sunt realmente spectaculoase, jocul oferă cunoscătorilor posibilitatea de a seta relativ detaliat proprietățile tehnice ale mașinii, selectând tipul de anvelope sau "forța" suspensiilor în funcție de terenul pe care se va desfășura cursa. Ca în orice alt simulator de mașini, nici în RalliSport Challenge nu ai acces dintr-o dată la toate mașinile și circuitele, o parte dintre acestea fiind blocate la începutul jocului. Pe măsură ce perseverezi, dovedind măiestrie și consecvență, poți obține punctajul necesar deblocării unor mașini mai puternice sau a unor trasee mai spectaculoase.

Accesibil (aproape) oricărei categorii de vârstă, simulatorul celor de la Digital Illusion merită încercat, cu condiția să nu uităm niciodată că tot ce vedem pe ecran diferă semnificativ de realitatea șofatului cotidian.

Robert Lazu