Regia:Tony Scott
Roluri principale:Denzel Washington, Christopher Walken
Gen:Acțiune, Dramă, Thriller
Durata:146
Producător:Fox 2000 Pictures
Premiera în România:01.10.2004

Un fost membru al forțelor speciale devine bodyguard profesionist, dezlănțuindu-și furia pe mexicanii responsabili de răpirea fetiței pe care trebuia să o păzească. Toate acestea se petrec în întunecatul și sângerosul thriller "Pus pe jar" (Fox Pictures).

Filmul apare pe fundalul unor alte filme violente recente precum "Kill Bill - Vol. 2" sau "The Punisher", fiind la fel de violent, cel mai reprobabil fapt fiind încercarea de a justifica violența în contextul unei mânii drepte, invocându-se Romani 12,21. Denzel Washington îl interpretează pe John Creasy, un fost soldat pe care peregrinările l-au adus în Mexic. Creasy pare a nu fi foarte interesat de viață. Prin intermediul unui prieten de luptă, Rayburn (Christopher Walken), el este angajat de o familie bogată din Mexico City (Marc Anthony și Radha Mitchell) ce se tem pentru fiica lor, Pita (Dakota Fanning). Filmul tratează o problemă tristă a Mexicului: a copiilor răpiți pentru răscumpărare. O problemă tristă și violentă, reflectată într-un film trist și violent.

O introducere lungă stabilește pretextul carnagiului ce va urma. Sobrul Creasy rezistă inițial farmecelor tinerei Pita, dar în final curajul și inteligența ei o cuceresc. Ea îi dă un nou motiv să trăiască. Devine în curând nu doar om de pază ci și tată surogat, învățând-o să înoate, ajutând-o la lecții, ș.a. Evident că Pita va fi răpită, iar Creasy va fi aproape omorât. Rezultatul? Creasy devine îngerul răzbunării, îmbarcându-se într-o cursă a răzbunării îndreptată împotriva răpitorilor, având mandat din partea mamei lui Pita ("ucide-i pe toți" - ceea ce va și face). "Este un artist al morții", zice la un moment dat în film Rayburn, "și acum se pregătește să își picteze capodopera vieții lui." În acest război, Creasy este ajutat de jurnalistul (Rachel Ticotin) și de cel ce pare a fi singurul polițist onest din Mexic (Giancarlo Giannini).

Restul filmului este un material despre torturi. Din scenă în scenă, Creasy își alege metode tot mai violente pentru a obține informații și pentru a ajunge la fată, drum ce trece prin enigmaticul lider cunoscut ca "Vocea" (Gustavo Sanchez Parra). Există unele scene de o violență extremă, ce fac practic filmul imposibil de urmărit. Deși plin de imagini catolice și de citate biblice, filmul tratează superficial problemele de credință și cele de morală. Crucifixele, lumânările, statuile mariane, rugăciunile pe care și criminalii le rostesc, dau un fel de cadru spiritual, dar pentru violență. La un moment dat Creasy îl întreabă pe Rayburn: "Ne va ierta oare Dumnezeu pentru ce am făcut?" Filmul ar fi putut fi mult mai interesant dacă ar fi explorat și această căutare, pe lângă linia sângeroasă.

Filmul se încheie cu un act de sacrificiu al lui Creasy, o dovadă poate că oricine, oricât de marcat de păcat, nu este pierdut pe veșnicie. Căința din ultimul minut salvează acest film de la a fi foarte ofensator moral: rămâne doar ofensator moral - ceea ce nu justifică însă lungimea de peste două ore. Washington are ca de obicei un joc solid, dar odată ce gloanțele încep să zboare prestațiile actoricești trec în umbră. Fanning joacă adorabil și ei i se datorează impactul emoțional al filmului.

Violența excesivă, justificarea răzbunării, limbajul vulgar și dur, și prezentarea unei sinucideri, au făcut ca Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani să clasifice filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.