Regia:Gary Winick
Roluri principale:Jennifer Garner, Mark Ruffalo
Durata:97
Rating:
Producător:Revolution Studios
Premiera în România:06.08.2004

Filmul "13 Going on 30" (Azi 13, mâine 30 de ani) al regizorului Gary Winick este o frumoasă comedie-fantezie romantică. Acțiunea începe în 1987, când spectatorii fac cunoștință cu Jenna Rink (Christa B. Allen), o fată stângace în relațiile sociale care caută cu disperare să fie acceptată de către colegii ei. Când prietenul săui cel mai bun și totodată admiratorul ei nu chiar secret Matt (Sean Marquette) încearcă să o consoleze sfătuind-o să fie "originală", ea răspunde: "Nu vreau să fiu originală, vreau să fiu grozavă."

În timpul unei umilitoare petreceri de 13 ani, asupra Jennei este presărat cu "praful dorințelor", și se trezește a două zi dimineață dându-și seama că viața ei a sărit în mod magic peste 17 ani. Deși în mintea ei Jenna este încă o neîndemânatică de 13 ani, trupul său a înflorit, ajungând cel al fermecătoarei Jennifer Garner. Pe lângă noul ei chip atrăgător și contururile ei feminine, alte dichisuri cu care se trezește includ un luxos apartament în Manhattan, un prieten ciudat și o importantă slujbă în publicitate, la o revistă pentru femei.

După ce își revine din șocul inițial al metamorfozei sale magice în femeie matură, Jenna se obișnuiește repede în noua ei piele. Ce ar putea să nu îi placă? Poate să stea la petreceri mondene până după ora 11 p.m. fără să mai trebuiască să le ceară voie părinților, iar colecția ei de pantofi ar face orice femeie verde de invidie. Totuși, Jenna descoperă și partea negativă la a fi în sfârșit grozavă și populară. Pe măsură ce încearcă să refacă puzzle-ul anilor pierduți din viața ei, Jenna află că a ajuns în vârf călcând peste alți oameni. Pe lângă faptul că a fost nemiloasă și vicleană, mai descoperă și că a avut aventuri amoroase cu bărbați însurați.

În speranța reconectării cu recenta ei copilărie - recentă cel puțin pentru ea - Jenna reușește să îl găsească pe Matt, care a devenit atractivul Mark Ruffalo, și este acum un fotograf care locuiește în Greenwich Village și urmează să se căsătorească. El răspunde, cum era de așteptat, cu neîncredere la povestea incredibilă a Jennei, informând-o că nu au mai vorbit de la acea fatidică zi de naștere a ei, când l-a alungat din viața ei. Deși se preface a fi indiferent din punct de vedere emoțional, este evident că nu a uitat-o cu adevărat niciodată.

Așa cum se întâmplă în cazul acestui gen de povești cu dorințe împlinite, Jenna ajunge să regrete impulsurile ei adolescentine, și de data aceasta își dorește să nu fie prea târziu pentru o a doua șansă acordată primei iubiri. Garner își intră destul de bine în rol, oferind un amestec efervescent de neliniște adolescentină și chicoteală feminină. După rolul de femeie fatală din serialul "Alias", Garner dovedește un surprinzător simț ascuțit pentru comedie, care o ajută să mențină iluzia convingătoare a unei fete neîndemânatice prinse într-un trup adult.

Filmul este presărat pe alocuri cu un ușor umor sexual, care, deși unii părinți îl pot considera nepotrivit, trebuie privit în contextul naivității Jennei în domeniul sexualității. Multe dintre glumele care nu sunt chiar la locul lor sunt folosite pentru a sublinia inocența Jennei. "Azi 13, mâine 30 de ani" este în fond o poveste dulce, emoționantă, și finalul de genul "au trăit fericiți până la adânci bătrânețe" ne amintește ce este cu adevărat important în viață.

Datorită umorului cu o oarecare tentă sexuală, unor expresii necizelate și referințelor scurte la droguri, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.