Laws of Attraction

Regia:Peter Howitt
Roluri principale:Pierce Brosnan, Julianne Moore
Durata:87
Producător:Intermedia Productions
Premiera în România:16.07.2004

Pot doi avocați pentru divorț să își găsească fericirea în căsnicie după ce se trezesc căsătoriți? "Laws of Attraction" (Legile atracției) pune această întrebare într-o comedie romantică; este un mesaj frumos despre angajament, dar se insistă prea mult asupra râsului.

Avocată în New York, deosebit de competitivă în sala de tribunal, Audrey (Julianne Moore) își întâlnește perechea când Daniel (Pierce Brosnan) se reîntoarce în oraș; el este genul avocatului care obține întotdeauna aranjamente profitabile la divorț pentru clienții săi. În tribunal cei doi sunt rivali, dar Daniel, un romantic în adâncul inimii, o găsește fascinantă, și după o cină și prea multe pahare băute, farmecul lui pare să fi dărâmat zidul ei de apărare. A doua zi după aventura din acea noapte, cei doi ajung din nou în sala de tribunal; însă când el folosește o tehnică murdară pentru a câștiga, toate speranțele pentru o relație par a se spulbera.

Intră în scenă un nou cuplu: starul rock Thorne (Michael Sheen) și soția sa, Serena (Parker Posey), designer. Daniel o reprezintă pe soție în procesul de divorț, iar Audrey pe fustangiul soț. Amândoi doresc să obțină posesie unică asupra unui singur lucru: castelul lor din Irlanda; de aceea, avocații merg să adune mărturii favorabile din partea personalului de la castel. Din nou, Audrey și Daniel consumă prea mult din băutura locală și se trezesc cu inele pe degete și cu amintirea unui preot care i-a căsătorit cu o noapte înainte. El este mulțumit; ea nu. La reîntoarcerea la New York, unde căsătoria lor a devenit deja bârfa numărul 1, ei decid că e mai bine să păstreze o fațadă de cuplu căsătorit, trăind însă împreună platonic.

Filmul beneficiază de o distribuție cu actori atrăgători, cuceritori, și de cadre somptuoase, de la interioare luxoase de apartament la peisaje cu dealuri irlandeze. Totuși, interpretarea pe care o dau actorii rolurilor lor nu este cea mai bună din cariera lor, și scenariul lasă și el de dorit, nejustificând, de exemplu, întotdeauna acțiunile personajelor. Cel puțin se ajunge însă la acceptarea faptului că este nevoie în căsătorie de angajament și muncă, aceasta nefiind ceva de care să ne scăpăm la prima nemulțumire.

Datorită sugerării de relații sexuale după consum de alcool, unor expresii necizelate și vulgare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.