Regia:Sam Raimi
Roluri principale:Kirsten Dunst, Tobey Maguire
Gen:Aventuri, SF
Durata:127
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:09.07.2004

Omul Păianjen se întoarce cu sute de milioane de dolari făcuți din primul film, sperând să obțină și mai mult cu continuarea, "Omul Păianjen 2" (Columbia Pictures). Iar șansele sunt mari să fie așa. Regizorul Sam Raimi farmecă din nou și ne oferă o poveste solidă, plină de efecte speciale, rezultând o urmare de două ori mai distractivă decât originalul. Bazat pe benzile lui Mavel, ce au apărut pentru prima oară în 1962, acest film este foarte reușit.

Au trecut doi ani de când mușcătura unui păianjen modificat genetic l-a transformat pe manieratul Peter Parker (Tobey Maguire) dintr-un student într-un luptător împotriva crimei, dotat cu o serie de abilități arahnidiene printre care forța și agilitatea supra-omenească, precum și puterea de a se cățăra pe ziduri și de a trage din încheieturile mâinilor cu fibre foarte rezistente. Dar viața nu este roză pentru Omul Păianjen, aflat veșnic în luptă cu delicvenții. Relația cu cel mai bun prieten, Harry Osborn (James Franco), cunoaște și ea o perioadă dificilă, acesta fiind obsedat de dorința de răzbunare pe Omului Păianjen, pe care îl consideră responsabil pentru moartea tatălui său. Dar cel mai mult îl chinuie iubirea. La finele filmului trecut, Peter luase dificila decizie de a se despărți de iubirea sa, Mary Jane (Kirsten Dunst), alegând cu curaj singurătatea auto-impusă pentru a nu-i pune acesteia viața în pericol.

Desigur, viața se super-erou are și avantajele ei (în glumă fie spus): de exemplu acela de a întâlni o grămadă de super-criminali interesanți. Acum starul zilei este Dr. Otto Octavius (Alfred Molina) - Doctor Octopus, alias "Doc Ock" - un geniu nebun ce vrea să distrugă orașul după ce un experiment nereușit de fuziune nucleară i-a adăugat patru tentacule mecanizate. Efectele vizuale sunt mult îmbunătățite față de celălalt episod, și cu siguranță vor impresiona și capta atenția audienței, în special în momentele de luptă dintre Omul Păianjen și Doc Ock. Filmul conține câteva scene terifiante - în special cea din sala de operație - ce reflectă specializarea în filme horror a regizorului. Scenele justifică clasificarea A-III, dar părinții pot analiza și decide dacă copiii lor mai mari pot vedea filmul.

Ca și în primul film, "Omul Păianjen 2" are substanță, inimă, chiar și atunci când te ține într-o cursă printre blocuri. Luptele dintre personaje nu stau în calea poveștii și nici nu diminuează drama umană pe care o expune filmul. În spatele efectelor speciale extraordinare este o poveste despre un individ cu care spectatorii se pot identifica. Spre deosebire de Superman cel indestructibil sau de Batman cavalerul întunericului, Omul Păianjen este eroul ce poate fi în fiecare, eroul zbuciumat de dubii și sentimente umane de nesiguranță. El se străduiește să facă față "darului și blestemului" puterilor pe care le are, chinuit de impulsul de a-și abandona misiunea și a-și declara iubirea față de Mary Jane, și apăsat de vinovăția pentru moartea dragului Unchi Ben (care l-a avertizat că "puterile mari vin însoțite de o mai mare responsabilitate"), care a fost ucis în primul film.

Raimi decorează filmul din nou cu multe și reușite scene de umor. Construit pe temele definite în primul film, "Omul Păianjen 2" se aruncă mai adânc în explorarea plasei emoționale în care se află prins Peter. Sunt ridicate probleme morale privind identitatea, responsabilitatea și sacrificiul. Peter este pus în fața clasicei alegeri dintre iubire și datorie. Ce va alege veți vedea, noi vă spunem doar că regizorul lasă o poartă deschisă spre o continuare a filmului. Concluzia ar fi că dacă vreți vara aceasta să mergeți la un film, "Omul Păianjen 2" nu vă va face să vă urcați pe pereți de plictiseală.

Datorită scenelor de violență și a unora de groază, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.