Life or Something Like It

Regia:Stephen Herek
Roluri principale:Angelina Jolie, Edward Burns
Durata:100
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:--.--.2002

O frumoasă jurnalistă aflată în ascensiune este zguduită brusc atunci când află că va muri într-o săptămână, în reușitul film romantic "O viață aproape perfectă" (20th Century Fox). Tot timpul cu părul coafat, unghiile făcute și cu un look sexy, ambițioasa reporteră din Seattle, Lanie (Angelina Jolie) vrea totul. Este foarte încântată de perspectiva unei slujbe bune la New York, dar iritată că până atunci trebuie să lucreze cu cameramanul Pete (Edward Burns), cu care a avut o aventură de o noapte pe fondul unei beții. Ea este acum logodită cu jucătorul de basseball Cal (Christian Kane) aflat mai mult pe drumuri, cu meciurile lui. Cei doi însă, Lanie și Cal, sunt cuplul cel mai celebru din Seattle, invidiat de toți.

În timp ce ia un interviu unui profet de pe stradă (Tony Shalhoub), ce avea capacitatea stranie de a prezice în mod corect unele evenimente, acesta îi spune lui Lanie că va muri joia viitoare. Ea nu îl crede până când alte trei previziuni ale acestui profet se întâmplă exact cum a spus. Convinsă că va muri, Lanie cade psihic, apelează la băutură, și în această stare euforică realizează o transmisiune în direct de la o grevă a muncitorilor din transporturi, pe care îi transformă în trupa ei ad-hoc cu hitul "I Can't Get No Satisfaction".

Filmul e una, iar viața reală e alta: Lanie, care își regretă gestul odată trezită a doua zi din beție, nu este dată afară, cum se aștepta, ci în schimb primește promovarea mult așteptată. Este chemată la New York pentru a-i lua un interviu în direct Barbarei-Walters (Stockard Channing). Ajunsă aici Lanie tocmai își încheie procesul de re-evaluare a vieții, în mare parte datorită insistentului Pete, care a reintrat în viața ei romantică (Lanie, neînțeleasă de logodnic, renunță la acesta). Evident, trebuie să fie ceva cu moartea anunțată joi, dar nu vă dezvăluim finalul.

Ce am face dacă tocmai am afla că vom muri într-o săptămână? Este o premisă promițătoare, dar în mâinile regizorului Stephen Herek aceasta devine mai mult o poveste romantică. Mesajul pe care îl transmite filmul este că familia și prietenii trebuie să fie puși înaintea ambițiilor personale și a iubirii de sine, mesaj căruia desigur nu îi poți reproșa nimic. Lanie apare aproape în toate scenele, ca o prezență obsesivă, dar Angelina Jolie reușește să îi facă prezența suportabilă. Există o scenă reușită când ea își vizitează sora înstrăinată (Lisa Thornhill), într-o încercare de împăcare, dar totul se termină chiar când discuția începe să prindă ceva substanță.

Nu este credibil că un gest neprofesional, un interviu lipsit de obiectivitate, poate să aducă o atât de mare recompensă, o promovare atât de sus. Iar obiceiul lui Pete și Lanie de a-l tot ruga pe celălalt să definească câte un cuvânt sau altul, devine până la finalul filmului chiar enervant. Într-o scenă, Pete ne "explică" cum catolicii, dacă au lăsat gravidă o femeie, au două opțiuni: să o ia de nevastă sau să o ia de nevastă. Așa a făcut și el, Biserica devenind cumva vinovată de divorțul lui. Per ansamblu tema filmului este frumoasă, doar că ar fi putut fi mult mai bine fructificată.

Datorită legăturilor extra-maritale dintre personaje, apelului la alcool și folosirii unor expresii vulgare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.