How to Lose a Guy in 10 Days

Regia:Donald Petrie
Roluri principale:Matthew McConaughey, Kate Hudson
Durata:110
Producător:Paramount Pictures
Premiera în România:20.06.2003

Un individ pune pariu că poate să facă o anumită femeie să se îndrăgostească de el, fără să știe însă că ea l-a ales ca subiect pentru un articol într-o revistă, cu titlul "Cum să scapi de un tip în 10 zile" (Paramount).

Andie Anderson (interpretată de Kate Hudson) este o frumoasă ziaristă, realizatoarea rubricii "Cum să...", dar care dorește să scrie articole politice serioase. Șefului ei (Bebe Neuwirth) îi vine ideea unui articol în care să fie puse toate greșelile care l-ar face pe un bărbat să se despartă de o femeie. Iar Andie este cea care primește sarcina scrierii acestui articol.

Benjamin Barry (Matthew McConaughey) dorește să conducă o campanie pentru un client important, dar șeful lui (Robert Klein) nu se lasă ușor convins. Pentru aceasta, Barry îi spune că poate să facă orice femeie să se îndrăgostească de el. Cele două femei care doresc de asemenea campania clientului important, știu de sarcina lui Andie. Astfel, ele îi spun lui Barry să îi facă curte și să o cucerească pe Andie pentru a câștiga campania mult dorită.

Cucerit rapid de blonda vivace, este derutat după câteva zile, când ea începe să îi umple rafturile din baie cu produsele ei cosmetice, îi aduce în casă animale împăiate și apare la biroul lui cu cămăși urâte pe care insistă ca el să le poarte imediat. Dar când dă buzna peste el și prietenii lui în seara în care joacă poker, și îl face să își sufle nasul la comanda ei, el spune stop - cerându-și însă scuze și împăcându-se mai apoi, spre descurajarea ei. Va suporta el atitudinea ei posesivă până în ziua a zecea?

Da, Kate Hudson poate fi adorabilă, dar scenariul este obositor. Înaintând zi după zi până în culminanta zi a 10-a, filmul regizorului Donald Petrie te face să îți dorești ca scurgerea timpului să fie de două ori mai rapidă; ar fi făcut ca și prelungitul film să se termine de două ori mai repede.

McConaughey pare că nu se mai simt comfortabil în rolul său atunci când Andie i-l prezintă pe puștiul ei răsfățat și își arată latura posesivă, care pune la încercare puterea lui de decizie. El este puternic presat să fie convingător de acum înainte, și lipsa unui dialog sclipitor într-o comedie romantică se face în mod special remarcată. Scena crucială de la petrecerea clientului, unde fiecare află despre intenția reală a celuilalt, sună fals, doar pentru a duce la așteptata soluționare.

Datorită referințelor la sex, scurtelor scene violente, unor expresii grosolane și uneori blasfemiatoare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică acordul parental este obligatoriu, iar filmul este interzis copiilor sub 13 ani.