Regia:Len Wiseman
Roluri principale:Kate Beckinsale, Scott Speedman
Gen:Acțiune, Horror
Durata:121
Producător:Lakeshore Entertainment
Premiera în România:25.06.2004

Vampiri și vârcolaci se ciocnesc sub clar de lună în "Lumea de dincolo", un film de dragoste, de acțiune, și un thriller în același timp, regizat de Len Wiseman. Inițial filmul avea titlul "Romeo and Juliet for Vampires and Werewolves", de unde citim intenția filmului de a ne oferi povestea clasică a lui Romeo și Julieta într-un decor "transilvănean", familiile Montague și Capulet, devenind familiile Vârcolaci și Vampiri. Iar mixtura merge mai departe, adăugându-se ingrediente precum violență și efecte a la Matrix.

Prinși la mijlocul luptei sunt Selene (Kate Beckinsale), din rasa vampirilor, și Michael (Scott Speedman), un tânăr doctor în ale cărui vene se ascunde cheia păcii dintre rasa Selenei și vechii loc dușmani, vârcolacii. Problemele apar atunci când ispititoarea ucigașă îl salvează pe Michael din mâinile vârcolacilor, care au nevoie de sângele lui pentru a crea o nouă specie prin care să își asigure victoria în conflictul secular cu vampirii.

Michael câștigă inima de gheață a Selenei, dar lucrurile se complică în timpul uneia din multe încăierări, atunci când acesta este mușcat de Lucian (Michael Sheen), conducătorul vârcolacilor. Astfel Michael și Selene ajung în tabere dușmane, completându-și transformarea în Romeo și Julieta. Urmează noi comploturi, răsturnări de situație, dar totul scufundat într-o baie de sânge, cu foarte multe imagini violente. Beckinsale își joacă destul de bine rolul de vampiriță, făcând audiența masculină deschisă spre a-și da gâtul la mușcat. Speedman însă este cu adevărat mort, chiar și actoricește, având elanul unui pacient ce are nevoie disperată de transfer de sânge, și deci de energie.

Filmul pornește de la idei interesante și generoase, precum conflictul între rase și între clase sociale. Vampirii nemuritori sunt prezentați ca niște aristocrați, sofisticați și rafinați. Vârcolacii sunt însă brute sălbatice, care pe vremuri au fost sclavii împărăției opresive a vampirilor. Este deci ușor de ghicit că filmul se dorește a fi o metaforă la orice conflict etnic sau ideologic, fie între palestinieni și israelieni, fie între protestanții și catolicii irlandezi. În mod regretabil, tema toleranței se pierde printre gloanțe, cadavre, filmări cu încetinitorul, arsenal teribil și altele.

Datorită violenței excesive, scenelor scurte cu nuditate în umbră, precum și folosirii în câteva cazuri a unui limbaj vulgar, și a unei blasfemii, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.