50 First Dates

Regia:Peter Segal
Roluri principale:Adam Sandler, Drew Barrymore, Rob Schneider
Durata:99
Producător:Happy Madison
Premiera în România:04.06.2004

Un biolog marin se îndrăgostește de o fată care are probleme cu memoria de scurtă durată, lucru care îl forțează să cucerească din nou inima fetei în fiecare zi, în comedia romantică "50 First Dates" (Mereu la prima întâlnire). Adam Sandler joacă rolul lui Henry Roth, un veterinar fustangiu care lucrează la un acvarium în Hawaii. El o întâlnește pe Lucy (Drew Barrymore), o localnică frumoasă care prin farmecul ei tropical și prin ingeniozitatea sa de a face construcții din napolitane îl determină pe Henry să spună adio cuceririlor sale trecătoare și să se deschidă spre o relație de durată.

Lucy suferă însă de o boală neurologică, din cauza unor leziuni în urma unui accident de mașină, care îi șterge memoria peste noapte. În fiecare dimineață ea se trezește fără nici o amintire despre ziua precedentă - și deci despre tot ceea ce i s-a întâmplat de la accident încoace. Pentru ea, fiecare răsărit de soare inaugurează aceeași zi, ziua de naștere a tatălui ei - ziua fatidicului accident. Temându-se că adevărul ar fi prea traumatizant, tatăl superprotector și fratele ei (Sean Astin) înalță o elaborată plasă de siguranță în jurul psihicului ei fragil, în care pun o versiune înregistrată a aceluiași meci de fotbal și așează în fiecare dimineață la ușă o copie a aceluiași ziar. Desigur, disimularea lor bine-intenționată nu îi ușurează lui Henry dilema, deoarece el trebuie să găsească modalități tot mai inventive pentru a produce o impresie de durată asupra fetei visurilor sale.

Pe lângă referiri la mărimea organelor genitale ale morsei, filmul conține mai multe dialoguri vulgare, cu sensuri duble. Este promovată de asemenea o atitudine ușuratică față de sex, incluzând o scenă în care Sandler sfătuiește o creatură marină să își ia un prezervativ. Se pare că realizatorul filmului nu s-a gândit la implicațiile morale ale unei povești în care o fată se culcă în fiecare seară cu un băiat pe care, de fapt, abia l-a întâlnit.

O notă pozitivă este aceea că filmul afirmă că iubirea este cea care îți împlinește viața. Personajul lui Sandler, cu toate defectele lui, își sacrifică visul lui personal de a studia mamiferele acvatice în Alaska - cel puțin temporar - pentru a rămâne alături de Lucy, punând în mod altruist nevoile ei în fața propriilor lui nevoi. Prin intermediul umorului, filmul ne amintește faptul că iubirea autentică este cu adevărat o experiență care îți deschide ochii, schimbând pentru totdeauna modul în care vedem viața.

Datorită umorului și limbajului vulgar, atitudinii ușuratice față de sex, incluzând sugerarea câtorva acte sexuale, referințelor la droguri și violenței comice, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.