Regia:Robert Rodriguez
Roluri principale:Antonio Banderas, Carla Gugino
Gen:Comedie, SF
Durata:84
Producător:Dimension Films
Premiera în România:04.06.2004

Regizorul Robert Rodriguez a înregistrat un succes în 2001 cu originalul "Spy Kids" (Joaca de-a spionii), care urmărea aventurile clanului Cortez, o familie de agenți secreți care își petreceau timpul salvând lumea de răufăcători. Cuplul de spioni Gregorio și Ingrid Cortez a fost interpretat de Antonio Banderas și Carla Gugino. Seria a continuat în 2002 cu mai puțin impresionantul "Spy Kids 2: The Island of Lost Dreams" (O altă joacă de-a spionii).

În cea de a treia parte a seriei, din nou nu la fel de reușită ca prima, tânărul Juni Cortez (Daryl Sabara), deși lucrează acum pe cont propriu, este recrutat iarăși de OSS atunci când află că sora lui mai mare, Carmen (Alexa Vega), se află în pericol. Juni descoperă că de fapt mintea ei a fost capturată în timpul misiunii de a pătrunde și de a închide un periculos joc video care controlează mintea oricărui copil care îl joacă, opera malefică a unui personaj negativ cunoscut sub numele de Creatorul de jucării (Sylvester Stallone).

La sediul OSS, prin intermediul unei perechi de ochelari de înaltă tehnologie, Juni poate să intre în lumea generată pe computer din jocul Creatorului de jucării, pentru a-și salva sora. Ochelarii lui Juni semănă cu cei pe care spectatorii îi primesc la cumpărarea biletului la film, și care le permit să vizioneze marea parte a filmului în 3-D. Odată intrat în joc, Juni trebuie să ajungă la al patrulea nivel, la care a ajuns Carmen înainte de a fi prinsă. Pentru a trece de la un nivel la altul, el trebuie să câștige diferite competiții în care învingătorul merge mai departe și învinsul este șters din program - sfârșitul jocului.

Îl însoțește în această misiune bunicul său (Ricardo Montalban), care, deși în lumea "reală" stă într-un scaun cu rotile, pe tărâmul digital al jocului ia înfățișarea unui super-erou asemenea lui Buzz Lightyear. Între aliații lui Juni se mai află trei copii care sunt puși să testeze jocurile video înainte de a fi scoase pe piață - care îl cred un jucător cu abilități nemaiîntâlnite, ce îi va conduce la comoara de la sfârșitul jocului.

Juni descoperă la un moment dat că Creatorul de jucării, care a lucrat pentru OSS înainte de a începe să ducă o viață de criminal, este responsabil pentru infirmitatea bunicului său. Ceea ce nu știe Juni este că Creatorul de jucării îl conduce spre sălașul său pentru a scăpa din joc, în care el însuși este prizonier, pentru ca apoi să preia controlul lumii.

Ca și părțile precedente ale seriei, "Spy Kids 3-D" comunică un mesaj pozitiv despre importanța familiei, condamnând cu claritate răzbunarea și ridicând în slăvi iertarea. Se vorbește de asemenea despre problema demnității umane, în legătură cu infirmitatea bunicului. Totuși, aceste sentimente lăudabile sunt consecvent subminate de sentimentalitatea dulceagă și de tonul moralizator al filmului.

Datorită unor amenințări și a unor scene de acțiune, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.