Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed

Regia:Raja Gosnell
Roluri principale:Freddie Prinze Jr, Sarah Michelle Gellar, Matthew Lillard
Durata:93
Producător:Warner Bros.
Premiera în România:09.04.2004

Zoinks! Acești "copii băgăcioși" se întorc cu comedia "Scooby-Doo 2: Monștrii dezlănțuiți" (Warner Brothers), care va place desigur fanilor originalului animat, putând desigur câștiga și noi adepți. Stilul retro al filmului înregistrează unele progrese în comparație cu primul episod, din 2002, rămânând caracterizat de aceeași stil de parodiere, rezultatul final fiind un film cu umor cam vechi, în care și complotul șchioapătă. Din fericire, regizorul Raja Gosnell a mai redus din limbajul care a făcut ca la primul film părinții să ezite să își trimită copiii.

Probabil cu toții știm seria de desene animate produsă de Hanna-Barbera. Pentru cei care sunt "inculți" la acest capitol, le amintim că este vorba despre un cvartet de auto-numiți detectivi, cunoscuți ca "Mystery Inc.", care analizează câte un caz în fiecare episod, în fiecare dintre ele monștrii teribili dovedindu-se în final a fi oameni. Filmul ni aduce din nou în față pe Freddie Prinze Jr., ca liderul fără de frică Fred; Sarah Michelle Gellar în rolul lui Buffy, pardon, Daphne; Linda Cardellini interpretându-o pe Velma, creierul din spatele operațiunilor; și Matthew Lillard, favoritul tuturor și flămândul cronic, adică Shaggy. Neil Fanning îi împrumută din nou vocea lui Scooby-Doo, generat admirabil pe computer.

Cortina se ridică în momentul în care echipa sosește pe covorul roșu al deschiderii unei noi expoziții în cadrul Muzeului Coolsonian de Criminologie, care afișează costumele unor răufăcători înfiorători pe care i-au demascat de-a lungul timpului. Dar festivitățile sunt întrerupte de o gigantică șopârlă zburătoare, cunoscută ca Fantoma Pterodactyl. Apare apoi un personaj mascat ce amenință orașul Coolsville cu dușmani recreați - precum Fantoma Cavalerului Negru, Fantoma Căpitanului Cutler și Fantoma de 10.000 de volți -, dând vina pe invitații de onoare ai expoziției. Mystery Inc. demarează ancheta. Vor reuși cei patru tineri detectivi să oprească enigmaticul personaj și mașina lui de creat monștrii?

Primul suspect este Peter Boyle în rolul lui Old Man Winkles, un fost dușman care pe vremuri a fost Fantoma Cavalerului Negru și a fost demascat de cei patru. La orizont se mai conturează un suspect în persoana custodelui Muzeului, Patrick Wisely (Seth Green), de care se îndrăgostește - surprinzător! - Velma. Iar presiunea este întreținută de încă un personaj, reporterul Heather Jasper-Howe (Alicia Silverstone), care pare pornită să mânjească reputația eroilor principali. Iar pentru a da o profunzime psihologică filmului, Gosnell introduce o criză de identitate pentru Shaggy și Scooby.

Efectele speciale sunt încântătoare și vor fi un deliciu pentru majoritatea audienței. Filmul încearcă să transmită un mesaj pozitiv despre auto-acceptare și despre lucrul în echipă. Iată și ce ne explică scenaristul: "Cred ca Scooby reprezintă lașul care se află în fiecare dintre noi. Este un model extraordinar pentru că este speriat dar ne arată că nu este nici o nenorocire în asta."

Datorită folosirii în puține scene a unui limbaj colorat, și a unor secvențe înfricoșătoare pentru cei mici, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP.