Regia:Brian Levant
Roluri principale:Jackie Chan
Gen:Acțiune, Comedie, Familie
Durata:94
Producător:Relativity Media
Premiera în România:26.02.2010

Deși în general bine intenționat și în mod clar adresat familiei în întregime, "Spionul din vecini" - o comedie cu arte marțiale a veteranului Jackie Chan - include unele scene de lupte nepotrivite pentru copiii mici, precum și unele poante care împing ratingul spre A-II (minim adolescenți).

Chan îl interpretează pe Bob Ho, un spion internațional care pretinde a fi un agent de vânzări. El dorește să se retragă și să ducă o viață normală, dar planurile sale de a se căsătorii cu prietena sa - vecina din vizavi - Gillian (Amber Valletta) sunt blocate pentru moment de ostilitatea celor trei copii ai ei din căsnicia anterioară: Farren (Madeline Carroll), Ian (Will Shadley) și Nora (Alina Foley). Înșelați de aparențe, acești copii cred că Bob e prea plictisitor ca să le fie tată.

Atunci când Gillian trebuie să părăsească orașul pentru o urgență de familie, Bob se oferă să îngrijească el copiii, considerând aceasta o ocazie să se facă cunoscut lor și să îi câștige de partea sa. Dar talentele lui casnice nu sunt la nivelul talentelor de spion. Iar lucrurile se complică atunci când Bob trebuie să îl urmărească pe Poldark (Magnus Scheving), un mafiot rus care amenință piața petrolieră mondială. Cântărețul de muzică country Billy Ray Cyrus și comedianul George Lopez apar ca agenți CIA, colegi ai lui Bob.

Regizat de Brian Levant, filmul nu are foarte multe elemente reprobabile, concentrându-se pe eforturile personajului principal de a-i apăra pe copii, atât fizic cât și emoțional. Totuși, există o scenă de exemplu în care Ian, deși are doar 12 ani, se dă la o fată mai mare decât el cu o "replică de agățat" nepotrivită. Apoi Farren are o pasiune pentru haine scurte, fiind susținută fără rezerve și de Gillian și de Bob. Într-o discuție, Bob o asigură pe Farren că familiile sunt formate din legături emoționale, nu de sânge, lucru legitim în multe situații, dar care poate fi ușor interpretat și eronat, mai ales în contextul dezbaterilor actuale din societatea noastră.

Filmul conține multă violență marțială, atitudine de acceptare a divorțului, unele poante cu tentă sexuală și cel puțin o expresie necizelată. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.