Regia:Peter Spierig, Michael Spierig
Roluri principale:Ethan Hawke, Sam Neill, Willem Dafoe
Gen:Acțiune, Dramă, Horror, SF
Durata:98
Producător:Australian Film Finance Corporation
Premiera în România:12.03.2010

Un vampir scrupulos care evită sângele uman pentru cel animal, mai puțin satisfăcător? Nu, nu este Edward Cullen din seria "Twilight"; este hematologul Edward Dalton (Ethan Hawke), eroul filmului "Daybreakers", incitant la început, dar sfârșind în violență excesivă. Acțiunea se desfășoară într-un viitor în care o plagă misterioasă a transformat majoritatea populației în sugători de sânge, marea problemă fiind acum tocmai numărul mic de oameni, insuficient să asigure sângele necesar vampirilor.

În timp ce oamenii sunt strânși și depozitați în mod sinistru pentru recoltarea sângelui, Edward caută o alternativă viabilă. Cum sângele e pe ducă, vampirii "normali" devin mutanți înnebuniți, ce amenință ordinea în această nouă lume. Iar președintele corporației ce asigură sângele uman pentru consum, Charles Bromley (Sam Neill), se arată mai preocupat de partea economică decât de salvarea speciei aflată pe cale de dispariție, specie din care făcea parte cândva. O întâlnire accidentală cu un grup de fugitivi umani, conduși de Audrey Bennettt (Claudia Karvan), îi oferă lui Edward ocazia să cunoască mișcarea subterană de rezistență, precum și pe misteriosul Lionel "Elvis" Cormac (Willem Dafoe), o ființă unică ce ar putea ascunde o alternativă la criza ce îi afectează pe vampiri.

Co-scenariștii și regizorii Peter și Michael Spierig reușesc să prezinte o ciudată lume în care Dracula este norma - stațiile de metrou sunt, noaptea, pline de navetiști cu colți, mașinile de cafea toarnă sânge în cești, și pentru că sunt nemuritori toată lumea fumează. Lucrurile degradează treptat, spre un final care inundă cu sânge. Filmul conține multă violență grafică, decapitări, dezmembrări și explozii de trupuri; nuditate feminină; blasfemii și expresii vulgare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.