Regia:John Hillcoat
Roluri principale:Viggo Mortensen, Kodi Smit-McPhee
Gen:Dramă, SF, Thriller
Durata:112
Producător:2929 Productions
Premiera în România:02.04.2010

Ambiguitatea teologică din "Drumul" este subliniată de o scenă dintr-o biserică în ruine. În timp ce cele două personaje principale ale acestei impresionante dar întunecate drame post-apocaliptice își fac casă în sanctuarul abandonat, spectatorii atenți vor vedea că, deși pictura e distrusă și altarul deplasat, o fereastră în formă de cruce strălucește deasupra călătorilor cu o lumină care lipsește aproape în totalitate din restul filmului.

Filmul este o cronică a disperatei călătorii printr-o Americă devastată a unui tată, identificat doar ca Bărbatul (Viggo Mortensen), și fiul său, numit Băiatul (nou-venitul Kodi Smit-McPhee). Mergând pe jos de-a lungul a ceea ce a mai rămas din sistemul de autostrăzi interstatal, la câțiva ani după un cataclism nespecificat care a distrus nu doar mediul ci și civilizația, cei doi întâlnesc canibali jefuitori, hoți abili și diverși supraviețuitori, printre care Bătrânul (Robert Duvall), un profet bătrân și aproape orb, care meditează la semnificația - sau lipsa de semnificație - a lucrurilor. Ținta Băiatului și Bărbatului este să ajungă pe coastă, în speranța unei vieți mai bune.

Regizorul John Hillcoat, adaptând premiatul roman al lui Cormac McCarthy, oferă o puternică examinare a eforturilor omului de autoconservare și de transmitere a valorilor umane. În excesul de iubire pentru fiul său, tatăl îl tratează cu o exaltare aproape idolatrică, ce ar fi fost complet inacceptabilă în alte contexte mai puțin extreme. Filmul conține probleme teologice și morale complexe, imagini oribile, canibalism și sinucidere, nuditate, blasfemii și expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.