Regia:Martin Scorsese
Roluri principale:Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo
Gen:Dramă, Horror, Mister, Thriller
Durata:138
Producător:Phoenix Pictures
Premiera în România:26.02.2010

Trillerul psihologic "Shutter Island" al lui Martin Scorsese are loc în 1954, avându-i ca eroi pe agenții federali Ted Daniels (Leonardo DiCaprio) și noul său partener Chuck Aule (Mark Ruffalo), trimiși pe o insulă furtunoasă ce găzduiește un spital pentru criminalii cu probleme psihice. Agenții au misiunea să investigheze misterioasa dispariție a unei paciente-prizonier, care insistă să nege că și-ar fi înecat cei trei copii.

Încă de la început îl vedem pe Daniels bântuit de viziuni cu fosta sa soție, Dolores (Michelle Williams), care a murit într-un incendiu, precum și de amintirile prezenței sale în lagărul de concentrare de la Dachau pe când era soldat în cel de-al doilea război mondial. Spitalul Ashecliffe, cândva un fort militar, este condus de dr. Cawley (Ben Kingsley), asistat de dr. Naehring (Max von Sydow), precum și de numeroși gardieni și de personalul medical. Nimeni nu pare a dori să îi ajute pe Daniels și Aule în investigația lor.

Vremea se deteriorează tot mai mult, în ton cu degradarea psihică a unuia dintre eroi. Mai multe nu putem spune, decât că are un final complet neașteptat. Povestea suferă din cauza limbajului foarte vulgar care, alături de unele elemente altfel vitale scenariului, fac obligatorie clasificarea O - ofensator moral. La bază se află un alt roman al lui Dennis Lehane (probabil vă amintiți "Mystic River"), printre temele centrale aflându-se dreptatea și răzbunarea. Este și o reflecție asupra modului în care societatea îi tratează pe cei care au comis acte abominabile. În același timp și o ocazie nedorită pentru actori de calitate, precum DiCaprio, să declame un scenariu vulgar pentru un mister alambicat.

Filmul conține multe expresii vulgare, blasfemii, referințe sexuale, violență, imagini cutremurătoare din lagărele naziste și execuții. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.