Regia:Chris Weitz
Roluri principale:Taylor Lautner, Kristen Stewart, Robert Pattinson
Gen:Fantastic, Horror, Romantic, Thriller, Dragoste
Durata:130
Producător:Imprint Entertainment
Premiera în România:27.11.2009

Există ceva îmbucurător și totodată trist în continuarea filmului "Amurg" din 2008 - "Saga Amurg: Lună Nouă". Este îmbucurător faptul că noul capitol al poveștii de iubire dintre manieratul vampir Edward Cullen (Robert Pattinson) și muritoarea liceancă Bella Swan (Kristen Stewart) este - ca și în prima parte - remarcabil pentru inocența interacțiunii dintre ei. (Edward se teme că tentațiile trupului, dacă ar merge dincolo de sărutul ocazional, ar putea face loc tentațiilor sângelui.)

Este însă trist faptul că au devenit extrem de rare prezentările unor relații atât de reținute, chiar și în filmele destinate tinerilor. Și, totodată, faptul că este nevoie de un element ocult pentru a constrânge cuplul la castitate. De fapt, în adaptarea celui de-al doilea roman din seria pentru tineri a scriitoarei Stephenie Meyer, Edward și Bella își petrec cea mai mare parte a timpului despărțiți. Aceasta din cauză că, mai devreme, un ușor accident în care Bella sângerează puțin îi stârnește în mod periculos pe mai puțin controlații membri ai clanului cu care trăiește Edward, în special pe veșnic prădătorul Jasper (Jackson Rathbone).

Îngrozit de ce s-ar putea întâmpla, Edward se preface că sentimentele lui s-au schimbat, rupe relația dintre ei și dispare. Nemângâiată, Bella apelează în cele din urmă la prietenul ei indian american Jacob Black (Taylor Lautner). Dar pe lângă faptul că dorește să fie mai mult decât simpli prieteni, Jacob are propriul lui secret supranatural: a moștenit gena care îi transformă pe unii dintre membrii tribului său, atunci când sunt provocați, în vârcolaci. Și cine sunt dușmanii de moarte ai vârcolacilor? Evident, vampirii, ceea ce va introduce în acțiune violența intermitentă din luptele dintre oponenții supranaturali.

Pe parcurs, cererea Bellei de a fi transformată într-o sugătoare de sânge - rezolvându-se astfel dilema ei și permițându-i să rămână pentru totdeauna cu Edward - conduce la o discuție despre posibila pierdere a sufletului ei. Aflăm că Edward consideră că toți cei din neamul lui, oricât de curtenitori, sunt blestemați, deși nu ni se explică prea clar ce anume înseamnă aceasta. Există de asemenea o discuție despre originile problemei lui Jacob care face trimitere la dezbaterea despre originile orientării homosexuale.

Filmul conține acțiune violentă considerabilă, o referință sexuală vagă și câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.