Regia:John Schultz
Roluri principale:Ashley Tisdale , Robert Hoffman
Gen:Aventuri, Familie, Fantastic
Durata:86
Producător:Twentieth Century-Fox Film Corporation
Premiera în România:25.09.2009

Fanii serialului "Everybody loves Raymond" ("Dragul de Raymond") ar putea aprecia o scenă din aventura comică "Extratereștrii din mansardă", în care Doris Roberts - în serial, mama cicălitoare a lui Ray Romano, Marie - este implicată într-o luptă în stilul artelor marțiale, cu zboruri la înălțime, redată cu încetinitorul. Personajul altfel mămos și grijuliu al lui Doris Roberts, Nana Rose, ajunge în această neobișnuită confruntare în timp ce se află sub influența unui dispozitiv de control al minții, pe care agresivii extratereștrii l-au adus cu ei de pe planeta lor.

Acest cvartet de vizitatori nepoftiți, de mărimea unor spiriduși, format din Skip (voce J.K. Simmons), Tazer (voce Thomas Haden Church), Sparks (voce Josh Peck) și Razor (voce Kari Wahlgren), aterizează pe acoperișul casei în stil victorian în care familia extinsă a lui Rose a venit pentru câteva zile de vacanță. Deoarece arma secretă a extratereștrilor funcționează doar pe adulți, rămâne în sarcina tinerei generații, conduse de verișorii Tom (Carter Jenkins) și Jake (Austin Butler), să le împiedice planurile de dominare a lumii.

Fantezia în mare parte inofensivă a regizorului John Schultz oferă lecții despre unitatea familiei și despre valoarea educației. Dar scenariul lui Mark Burton și Adam F. Goldberg, după o poveste a lui Burton, include și dialoguri nepotrivite pentru spectatorii mai mici, cărora altfel le-ar putea plăcea în general acțiunea filmului. Aceste scurte dialoguri privesc în principal relația dintre sora mai mare a lui Tom, Bethany (Ashley Tisdale), și lingușitorul ei prieten, Ricky (Robert Hoffman).

Deși reușește să se dea bine pe lângă părinții lui Bethany, Stuart (Kevin Nealon) și Nina (Gillian Vigman), Ricky este un intrigant care se dă drept elev de liceu, când de fapt este deja la colegiu, și își sabotează propria mașină ca șiretlic pentru a petrece noaptea cu Bethany. În cele din urmă, uneltirile lui Ricky eșuează, deoarece și el devine victima mecanismului invadatorilor. Felul încântător în care Hoffman interpretează rolul său de țicnit manipulat oferă cele mai comice scene din această aventură intergalactică.

Filmul conține câteva referințe și aluzii cu caracter sexual, puțin limbaj necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.