Regia:James Gray
Roluri principale:Gwyneth Paltrow, Joaquin Phoenix
Gen:Dramă, Romantic
Durata:110
Producător:2929 Productions
Premiera în România:21.08.2009

"Iubire la New York" este o dramă romantică a cărei acțiune are loc în cartierul Brighton Beach din Brooklyn, N.Y. Joaquin Phoenix joacă rolul lui Leonard, fiul deprimat al unor părinți evrei (Moni Monoshov și Isabella Rossellini), a căror afacere de familie este o spălătorie. Deși are peste 30 de ani, Leonard locuiește încă cu părinții și lucrează și el în afacerea familiei. Se pare că va merge tot în această direcție, în ciuda talentului său pentru fotografie. În scena de deschidere a filmului, îl vedem încercând să se sinucidă sărind în apă, a doua sa, se pare, tentativă de a-și pune capăt vieții. Depresia lui, aflăm mai târziu, vine din ruperea violentă a unei logodne.

În curând nu una, ci două femei intră în viața lui, și este împărțit între ele: Michelle (Gwyneth Paltrow), vecina de care se îndrăgostește la prima vedere, ne-evreică, și tulburată din punct de vedere emoțional, și Sandra (Vinessa Shaw), o tânără cu picioarele pe pământ, fiica evreică a partenerului de afaceri al tatălui său, Michael (Bob Ari). Leonard este îndrăgostit nebunește de Michelle, dar ea îl consideră doar un prieten drag dar platonic. Ferestrele apartamentelor lor se află față în față, și ei comunică unul cu celălalt ca doi copii conspirativi. În cele din urmă, ea îi mărturisește că este implicată într-o relație cu Ronald (Elias Koteas), căsătorit, coleg de muncă.

Ea face chiar ca Leonard să li se alăture la o cină, într-o seară, pentru ca să îl cunoască pe iubitul ei. Cina este cordială, dar când Michelle lipsește puțin de la masă, Ronald îi spune că ea are probleme cu drogurile, și îl roagă pe Leonard să aibă grijă de ea. Între timp, drăguța Sandra își mărturisește iubirea pentru Leonard și dorința de a avea grijă de el, relația lor fiind susținută în mod clar de ambele cupluri de părinți. Leonard, deși nu este orb la calitățile Sandrei, continuă să fie obsedat de Michelle și, în paralel cu grija protectoare a Sandrei pentru el, tânjește să aibă grijă de Michelle.

Regizată de James Gray, povestea acestui triunghi amoros se bucură de interpretări solide. Scenariul lui Gray și Ric Menello tratează personajele cu compasiune și sensibilitate. Conținutul sexual direct este minimal. Este o scurtă scenă în dormitor între Leonard și Sandra, și mai apoi o improvizație cu Michelle. Există o oarecare ambiguitate dramatică în acțiunile finale ale lui Leonard, dar din punct de vedere moral deznodământul pare a fi sănătos.

Filmul conține o relație adulteră, tentativă de sinucidere, două scurte relații sexuale nemaritale fără nuditate, sarcină în afara căsătoriei, scenă scurtă cu nuditate feminină parțială, referințe la droguri, înjurături și o blasfemie. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.