Regia:Aristomenis Tsirbas
Roluri principale:Chad Allen, Rosanna Arquette
Gen:Animație, Aventuri, SF
Durata:85
Producător:Snoot Entertainment
Premiera în România:21.08.2009

"Bătălia pentru Terra" este o ambițioasă parabolă 3D animată, în care refugiații agresivi de pe pământ îi atacă pe locuitorii pașnici ai unei planete îndepărtate. Din generația tânără a acestor timide creaturi - cu fețe ca a lui ET, ochi mari și frumoși, și trupuri în formă de coadă, care plutesc în aer - fac parte prietenii Senn (voce Justin Long) și Mala (voce Evan Rachel Wood). Deși aventura și inovațiile nu sunt privite cu ochi buni în societatea lor, celor doi prieteni mai rebeli le place să chiulească de la școală pentru a zbura în zone interzise, și Mala are talent pentru mecanică și invenții.

Când lumea lor este pe neașteptate atacată de creaturi necunoscute - unii dintre bătrâni presupun imediat că trebuie să fie zei - comportamentul neconvențional al Malei face ca ea să îl salveze pe aviatorul uman căzut la pământ lt. Jim Stanton (voce Luke Wilson). Pe măsură ce Stanton se liniștește, și se creează o legătură între cei doi și robotul-asistent în formă de câine al lui Stanton, Giddy (voce David Cross), aflăm povestea din spatele întâmplărilor. După ce au epuizat resursele naturale ale pământului, supraviețuitorii umani, aflați acum sub comanda dornicului de război gen. Hemmer (voce Brian Cox), au căutat generații la rând un alt habitat, și planeta Malei, pe care au numit-o Terra, se potrivește acestui scop. Deoarece planurile lui Hemmer, în mod evident, nu includ coexistența pașnică, loialitatea lui Stanton este împărțită.

Debutul onorabil al regizorului Aristomenis Tsirbas este o poveste moralistă despre prejudecăți, violență și degradarea mediului. Dar aspectele cvasi-religioase ale culturii extratereștrilor pot face necesare discuții clarificatoare în familie. De asemenea, într-una dintre scenele de luptă - care, cu sau fără efectele 3D folosite în unele cinematografe, sunt prea puternice pentru spectatorii mai mici - un luptător are parte de o moarte eroică dar în care se jertfește pe sine.

Filmul conține violență moderată în luptă și o sinucidere. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.