The Proposal

Regia:Anne Fletcher
Roluri principale:Ryan Reynolds , Sandra Bullock
Durata:107
Producător:Touchstone Pictures
Premiera în România:14.08.2009

Comedia romantică "Vrei să te însori cu mine?" depășește o intrigă predictibilă și un oarecare umor îndoielnic prin intermediul interpretărilor de calitate, al sublinierii pozitive a unor valori și al unei doze bogate de farmec. Încă de la prima scenă știm exact încotro merg lucrurile pentru exigenta editoare de cărți din New York, Margaret (Sandra Bullock), și asistentul ei executiv, Andrew (Ryan Reynolds). Dar drumul familiar ia o turnură amuzantă.

Extrem de eficientă dar rece și reprimându-și emoțiile, Margaret, aflăm destul de repede, este canadiancă de origine. Deoarece a ignorat legea americană privind imigrația, este în pericol de a fi deportată. Pentru a evita acest lucru care i-ar distruge cariera, ei îi vine în mod spontan ideea de a se căsători cu Andrew, în ciuda faptului că el nu o poate suferi, în timp ce ea îl consideră demn de dispreț. Având viitorul lui profesional în mâinile ei, Margaret îl constrânge pe Andrew să intre în acest joc, și pleacă împreună la părinții lui, în Sitka, Alaska, unde familia se reunește pentru a sărbători împlinirea a 90 de ani de către bunica lui Andrew, Annie (o încântătoare Betty White).

Cordiala mamă Grace (Mary Steenburgen) primește cu bucurie vestea căsătoriei celor doi, în timp ce tatăl Joe (Craig T. Nelson) - care are o îndelungată dispută cu Andrew - este suspicios. Pe măsură ce Margaret devine tot mai apropiată față de familie, și treptat și față de Andrew, există reprize de umor cu caracter sexual, cum ar fi prestația stripper-ului, Ramone (Oscar Nunez) - care nu implică nuditate, ci doar mișcări de dans extrem de sugestive - și o scenă în care Margaret și Andrew se ciocnesc accidental unul de celălalt amândoi fiind dezbrăcați. (Scena este scurtă și ei sunt văzuți doar din lateral.)

Deși pentru Grace este de la sine înțeles că cei doi logodnici vor împărți același pat, Andrew va dormi pe podea, chiar și după ce se înfiripă idila. Dar o secvență de la finalul filmului sugerează că această castitate se va încheia. În cea mai mare parte, însă, filmul efervescent al regizoarei Anne Fletcher ne vorbește despre afecțiunea familiei și despre iubire în ciuda diferențelor.

Filmul conține relații sexuale premaritale sugerate, scene scurte cu nuditate parțială, umor cu caracter sexual, expresii necizelate și cu caracter profan. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.