Regia:Tony Scott
Roluri principale:John Travolta, Denzel Washington, James Gandolfini
Gen:Crimă, Dramă, Thriller
Durata:106
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:07.08.2009

Venind în urma unui raport al FBI care a clasat din nou New York-ul ca fiind cea mai sigură metropolă americană, remake-ul filmului "123 S-a furat un tren" din 1974 - despre deturnarea unui metrou din New York - poate părea un anacronism. Noua versiune face în mod repetat referințe la terorism. Aceasta este însă o etichetă pe care răufăcătorul Ryder (John Travolta), o detestă. Un psihopat ce are pică pe birocrația orașului, Ryder conduce o mică bandă din care face parte și Phil Ramos (Luis Guzman), fost lucrător la metrou.

Sub îndrumarea lui Ramos, ei deturnează metroul de pe linia Lexington Avenue și cer o răscumpărare de 10 milioane de dolari pentru pasagerii lui, care trebuie să le fie plătiți într-o oră. Pentru fiecare minut care depășește această limită, unul dintre nefericiții pasageri va fi ucis. Călătorii din metrou constituie o intersecție de tipuri urbane, care includ o mamă și fiul ei, un veteran de război și un tânăr skateboarder, ocupat să flirteze cu prietena lui prin intermediul internetului atunci când are loc deturnarea.

La suprafață, la centrul de control al rețelei de metrou, dispecerul Walter Garber (Denzel Washington) este cel care primește ultimatumul lui Ryder. În dialogul pe care îl au, Ryder presupune că Garber este un simplu funcționar conștiincios, dar, așa cum va descoperi mai apoi, Garber este de fapt un înalt oficial retrogradat temporar în timp ce se află sub investigație pentru luare de mită. Scenariul lui Brian Helgeland folosește acest fapt pentru a-i antrena pe cei doi într-un duel psihologic, explorând în același timp diferitele nuanțe ale vinovăției și bunei-cuviințe.

Ryder a fost educat în religia catolică, fapt care încă îl influențează, deși uneori într-un mod denaturat. Astfel, el compară dialogul lui cu Garber prin stație din cabina de control a conductorului de metrou cu a fi în confesional, și folosește doctrina păcatului originar pentru a susține că "nimeni nu este nevinovat", inclusiv ostatecii lui. "Cu toții îi suntem datori lui Dumnezeu", spune el în mod repetat. Mai târziu, în fața unei alegeri morale, Ryder se oprește să se roage - aparent sincer - și în cele din urmă ia decizia corectă.

Personalitatea lui Ryder, vom afla, este la fel de dezordonată ca și atitudinea lui față de credință. Deși acum pare a fi capabil de orice, istoria lui este, asemenea celei a lui Garber, din punct de vedere moral asemenea unei table de șah. Rolurile lui Washington și Travolta se completează reciproc cu succes, în competiția care se naște între cei doi.

Filmul conține violență scurtă dar intensă, cu vărsare de sânge, mult limbaj vulgar și necizelat și ocazional blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.