Roluri principale:Miley Cyrus, Emily Osment, Billy Ray Cyrus
Gen:Comedie, Dramă, Familie, Muzical, Romantic
Durata:102
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:10.07.2009

În urma semiscandalului creat de fotografiile destul de provocatoare pe care cântăreața adolescentă Miley Cyrus le-a făcut pentru numărul pe iunie 2008 al revistei Vanity Fair, părinții pot fi siguri că recenta ei apariție pe marile ecrane este încântător de inocent. "Hannah Montana" - al doilea film bazat pe serialul cu același nume în care joacă Cyrus - subliniază de asemenea umilința, simplitatea și primatul obligațiilor familiale asupra scopurilor profesionale.

După cum știu numeroșii fani ai serialului de televiziune, Cyrus interpretează rolul lui Miley Stewart, o fată care s-a mutat în Los Angeles și a ajuns vedetă sub pseudonimul Hannah Montana. Deși diferența dintre cele două personalități ale ei implică ceva mai mult decât o perucă blondă și o schimbare de garderobă, strălucitoarea Hannah îi permite lui Miley să ducă o viață normală, retrasă. Dacă filmul din 2008, "Hannah Montana & Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert", prezenta succesul acestei șmecherii, actuala poveste începe cu eșecul ei.

În scenele de deschidere, Miley, sub influența agentei ei de publicitate Vita (Vanessa Williams), ratează plecarea fratelui ei Jackson (Jason Earles) la colegiu, strică petrecerea de 16 ani a celei mai bune prietene a ei, Lilly (Emily Osment), și ajunge să se bată cu vedeta de televiziune Tyra Banks din cauza unor pantofi de designer. După ce Miley anunță că intenționează să lipsească de la sărbătorirea zilei de naștere a bunicii ei, Ruby (Margo Martindale), în favoarea apariției într-un spectacol în New York, îngrijoratul ei tată, Robby Ray (Billy Ray Cyrus - care este tatăl ei și în viața reală, și cântăreț de muzică country), deviază în secret ruta avionului lor particular, dinspre New York înspre orașul copilăriei lui Miley, și locul unde se află ferma lui Ruby, Crowley Corners, Tennessee.

În timpul vacanței forțate care urmează, Miley își reevaluează prioritățile, în timp ce se îndrăgostește de fostul ei tovarăș de joacă, Travis (Lucas Till), acum un fermier, și încearcă să se ferească de paparazzo-ul britanic Oswald (Peter Gunn), care urmărește să dezvăluie secretul vieții ei duble. Văduvul Robby Ray se îndrăgostește și el de o localnică, supraveghetoarea lui Ruby, Lorelai (Melora Hardin). Alături de multe numere de coregrafie bine realizate, idila de la țară a regizorului Peter Chelsom, fără conținut problematic, oferă interpretări scenice pline de energie și piese muzicale care îi vor face chiar și pe unii adulți să bată ritmul. Se adaugă la aceste ingrediente - și la cele trei lecții de viață citate mai sus - un fir al povestirii despre cooperarea comunității în apărarea mediului.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.