Regia:Bo Welch
Roluri principale:Mike Myers
Gen:Aventuri, Comedie
Durata:82
Producător:DreamWorks SKG, Universal Pictures
Premiera în România:02.04.2004

Un frate și o soră învață pe propria piele că nimic nu vindecă mai bine de plictiseală decât o pisică de aproape 2m, cu o pălărie uriașă în dungi alb-roșu și cu un apetit de a provoca buclucuri, în bizara comedie, din păcate nu de familie, "Pisica". La bază stă clasicul poem pentru copiii al lui Dr. Seuss (Theodore Geisel), scris în 1957, în 220 de cuvinte, și transpus acum în 82 de minute, prea multe, de către regizorul Bo Welch.

Firul de bază al poveștii a rămas intact. Doi copii, Conrad și Sally (Spenser Breslin și Dakota Fanning), sunt lăsați acasă într-o după-amiază ploioasă, în timp ce mama lor, Joan (Kelly Preston), este la slujbă. Copiii au primit ordin să fie cuminți și să nu întoarcă pe dos casa. Filmul adaugă cărții o motivație pentru dorința mamei de a avea casa în regulă: seara trebuie să organizeze aici o petrecere pentru șeful ei, Humberfloob (Sean Hayes). Welch s-a simțit de asemenea dator să adauge o bonă somnolentă, Kwan (Amy Hill), poate pentru a o scuza pe mamă că lasă copiii nesupravegheați, bonă ce cu excepția unor poante nu își prea are locul în film.

La puțin timp după plecarea mamei apare o uriașă pisică (Mike Myers), care vrea să o învețe pe Sally cum să se distreze și pe Conrad cum să fie responsabil. Practic însă, are loc o dezlănțuire de evenimente, unele comice, altele însă prea violente, grotești chiar, ce fac filmul nerecomandat copiilor (deși lucrarea originală este destinată lor). Un exemplu de întâmplare sadică de-a dreptul este ceea ce pățește bona adormită. Iar haosul pe care dorea să îl evite mama copiilor, se așează în casă, având ca martori și sursă alte persoane pe care le putem recunoaște din lucrarea originală: peștele vorbitor și "lucrul" 1 și 2.

Ca și în cazul celeilalte scrieri ecranizate a lui Dr. Seuss, "Grinci a furat Crăciunul", și aici avem de-a face cu o încercare de a transpune câteva zeci de versuri într-un film de lung metraj. Welch pierde din vedere de ce este atât de iubit Dr. Seuss - pentru magia cu care mânuiește cuvintele. Filmul în schimb ne oferă numeroase efecte speciale, cu poante bune amestecate cu poante cel puțin deplasate. În plus Welch s-a simțit dator să facă filmul mai actual, așa că cei doi părinți ai copiilor au devenit acum unul (considerând poate că familia mono-parentală definește mai bine astăzi familia), mama Joan, curtată de Lawrence Quinn (Alec Baldwin). Filmul devine astfel o invitație de a citi lucrarea originală: este mult mai bună!

Datorită unor glume vulgare și a violențelor animate, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică este recomandat acordul părinților.