Roluri principale:Ray Romano, Seann William Scott, John Leguizamo
Gen:Acțiune, Animație, Comedie, Romantic
Durata:94
Rating:A-I (AP)
Producător:20th Century Fox Studios
Premiera în România:03.07.2009

A treia parte din seria "Ice Age", intitulată "Epoca de gheață 3: Apariția dinozaurilor" este, în cea mai mare parte, o încântătoare poveste animată. Lăsând la o parte câteva momente de umor ușor necizelat, aventura 3D a regizorului Carlos Saldanha, care duce cele șase personaje consacrate într-o nou descoperită lume subterană cu tiranozauri și pterodactili, este bine calculată pentru a fermeca spectatorii de toate vârstele prin înfățișarea loialității și a muncii în echipă.

Revin din "Epoca de Gheață 2: Dezghețul" din 2006 cuplul de mamuți Manny (voce Ray Romano) și Ellie (voce Queen Latifah), așteptând acum nașterea unui pui. Cu îngrijoratul Manny confundând fiecare lovitură a noului venit cu declanșarea travaliului, și concentrându-se cu iubire asupra amenajării unui loc de joacă sigur, cei mai apropiați prieteni ai lui, tigrul Diego (voce Denis Leary) și leneșul Sid (voce John Leguizamo), se simt neglijați. Diego pornește la drum în căutarea aventurii, în timp ce Sid adoptă trei ouă uriașe pe care le găsește accidental după ce cade într-o cavernă sub gheață. Acestea, desigur, se dovedesc a conține pui de dinozaur, și imensa lor mamă apare în curând în scenă pentru a-i recupera, luându-l și pe înspăimântatul Sid.

Diego se întoarce pentru a se alătura lui Manny, Ellie și comicilor oposumi Crash (voce Josh Peck) și Eddie (voce Seann William Scott) în căutarea lui Sid. În drumul lor se întâlnesc cu Buck (voce Simon Pegg), o nevăstuică ce a trăit de ani de zile pe tărâmul șopârlelor mari, și devine ghidul lor. Se întrepătrund cu aventura principală scene din excentrica relație amoroasă dintre două preistorice veverițe, Scrat și Scratte. Atât animația generată pe computer cât și vocile actorilor sunt excelente. Legătura dintre Sid și puii de dinozaur este emoționantă, la fel ca și prietenia durabilă care îi face pe ceilalți să pornească în căutarea lui Sid, și să o protejeze în același timp pe Ellie. Unele glume - cum ar fi încercarea de a mulge un animal asemănător cu yakul, ce se dovedește a fi de fapt mascul - sunt oarecum îndoielnice pentru un film de familie. Dar valorile fundamentale sunt solide.

Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.