Regia:Kevin Macdonald
Roluri principale:Russell Crowe, Ben Affleck
Gen:Crimă, Dramă, Thriller
Durata:127
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:29.05.2009

Fanii apreciatei mini-serii BBC din 2003, cu același nume ("State of Play"), ar putea fi dezamăgiți de versiunea americană, dar lăsând comparațiile la o parte, "Jocuri la nivel înalt" se dovedește un alert și captivant thriller politic. Acțiunea se desfășoară acum în statul Columbia, protagonistul fiind veteranul reporter Cal McAffrey (Russell Crowe), care lucrează la fictiva publicație Washington Globe.

Când asistenta (și amanta) unui politician în ascensiune, congresmanul Stephen Collins (Ben Affleck), își află sfârșitul în mod violent, McAffrey - vechi prieten al politicianului - își unește forțele cu Della Frye (Rachel McAdams) pentru a scoate un articol din aceste întâmplări. Conflictul dintre stilul vechi de jurnalism al lui McAffrey, și cel nou, bazat pe blog, al Dellei, dă o dimensiune interesantă filmului. În mod îmbucurător, relația dintre ei rămâne strict profesională. Moartea tinerei este catalogată inițial ca sinucidere, dar mai apoi se descoperă că a fost o crimă, una ce pare să aibă legătură cu alte secvențe disparate de la începutul filmului.

Collins, președintele comitetului Departamentului pentru Cheltuielile cu Apărarea, încearcă să divulge o alianță cu o puternică firmă militară, PointCorp. Ar putea avea aceasta legătură cu crima? McAffrey și Collins au fost cândva colegi de cameră, dar relațiile s-au răcit după ce primul a avut o relație cu soția celui de-al doilea, Anne (Robin Wright Penn). Cu toate acestea Collins vine la McAffrey pentru ajutor. Și îl primește, McAffrey punând loialitatea față de prietenul său în fața cererilor șefei lui, Cameron Lynne (Helen Mirren), care are nevoie disperată să dea un impuls publicației în cădere. Kevin Macdonald oferă per ansamblu un film încordat, chiar dacă nu tot ce se întâmplă este plauzibil. Distribuția este solidă, iar scenariul evită sexul și violența, rezultând un film acceptabil chiar și pentru tinerii mai mari.

Filmul conține violență neexplicită, câteva expresii necizelate, aluzii sexuale, referire la avort și droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.