Fantomele fostelor iubite (2009)
Ghosts of Girlfriends Past

Regia:Mark S. Waters
Roluri principale:Matthew McConaughey, Jennifer Garner
Durata:101
Premiera în România:29.05.2009

Dacă Charles Dickens ar fi încă printre noi, să strângă drepturi pentru fiecare refolosire a temei din "Poveste de Crăciun", cu siguranță ar avea expectanțe și de la J.K. Rowling. În "Fantomele fostelor iubite" - o reluare modernă a poveștii, dar fără Crăciun și fără atmosfera victoriană - burlacul afemeiat Connor Mead (Matthew McConaughey) are rolul lui Scrooge, zgârcenia lui fiind cea sentimentală, cu dispreț pentru căsătorie și fidelitate.

Connor este vizitat de fantoma unchiului său Wayne (Michael Douglas) și de fantomele iubitelor părăsite - Allison (Emma Stone), Melanie (Noureen DeWulf) și cineva din viitor (Olga Maliouk) - în ajunul nunții fratelui său, Paul (Breckin Meyer). Acesta este logodit cu Sandra (Lacey Chabert). Meseria lui Connor este de a fotografia vedete (felicitări lui McConaughey pentru interpretarea unui personaj nesimpatic, la început cel puțin) iar disprețul său pentru căsătorie se vede și din faptul că refuză tradiționalul toast pentru fratele său. În mod predictiv, Connor își va înțelege greșelile și va descoperi profunzimea sentimentelor sale pentru o prietenă din copilărie, Jenny (Jennifer Garner), domnișoară de onoare la nunta lui Paul.

Filmul militează în cele din urmă pentru căsătorie și fidelitate. Connor asistă la discuții de la petrecere, auzindu-l printre altele pe Paul vorbind despre cum fratele lui s-a îngrijit de el după ce părinții au murit într-un accident, când erau încă mici. Invizibilul Connor urmărește cu lacrimi și din acel moment își descoperă inima. McConaughey demonstrează încă o dată cu acest film că este un actor bun, dincolo de aerul lui de surfer cu stomacul plat. Într-un fel este păcat că scenariul lui Jon Lucas și Scott Moore întârzie atât de mult momentul "convertirii". Scenele finale ale filmului sunt morale și emoționante, dar până acolo se trece printr-o mlaștină de vulgarități.

Filmul conține discuții și apropouri sexuale, limbaj necizelat, blasfemii, situații sexuale premaritale și referință la droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.