Roluri principale:Christopher Plummer, Edward Asner
Gen:Acțiune, Animație, Aventuri, Comedie, Familie
Durata:96
Rating:A-I (AP)
Producător:Pixar/Disney
Premiera în România:12.06.2009

"Deasupra tuturor" împletește trei povestiri, fiecare o reflecție despre a pierde și a câștiga. În centrul filmului se află Carl Fredericksen (voce Ed Asner), un morocănos vânzător de baloane în vârstă de 78 de ani, care resimte dureros absența iubitei lui soții, Ellie, sufletul său pereche. O emoționantă relatare ne spune cum s-au întâlnit ei ca și copii, au împărtășit iubirea pentru aventură, și au visat întotdeauna să viziteze America de Sud. Devotamentul lor reciproc, pus pe muzică, constituie o prezentare frumoasă a căsătoriei, tratând cu tandrețe subiecte rareori abordate de animatorii americani, inclusiv pierderea unui copil și a soției, și efectele îmbătrânirii.

Idolul lor din copilărie este Charles F. Muntz (voce Christopher Plummer), un explorator temerar al cărui moto: "Aventura te așteaptă!" devine un scop în viață pentru Carl și Ellie. Muntz colecționează comori și suveniruri zburând în jurul lumii într-un dirijabil. Faptul că el cade în dizgrație, când nimeni nu crede povestea lui despre o exotică pasăre de 4 metri trăind în junglele din Venezuela, constituie o lovitură pentru tinerii aventurieri. Copia fidelă a lui Carl din zilele noastre este Russell (voce Jordan Nagai), un membru în vârstă de 8 ani al "Junior Wilderness Explorer", nerăbdător să câștige și ultima insignă prin "asistarea celor în vârstă". El îl tot bate la cap pe Carl, acum singur și asaltat de antreprenorii care înconjoară dărăpănata lui casă. Dincolo de vorbăria lui Russell se află dorința de atenție și neliniștea din cauza absenței figurii tatălui în viața sa. Carl îl îndrăgește în cele din urmă pe băiat, văzând în el propriile lui vise neîmplinite.

Lucrurile iau cu adevărat avânt atunci când Carl, amenințat cu evacuarea, atașează la casa sa sute de baloane colorate și se ridică cu ea cu tot spre înaltul cerului, îndreptându-se spre sud. Cu Ellie zâmbindu-i dintr-o fotografie de pe perete, Carl făgăduiește să aterizeze cu casa lor pe un platou din munții din Venezuela. Russell este un neașteptat pasager clandestin, copleșit de turnura senzațională pe care o iau evenimentele. Ceea ce urmează este în întregime neplauzibil dar fascinant din toate punctele de vedere, pe măsură ce bătrânul și băiatul se luptă cu forțele naturii (o secvență cu o furtună i-ar putea înspăimânta pe cei mai mici) pe drumul lor spre America de Sud. Aterizând aproape de destinația lor, pe drept numita cascadă Paradis, ca niște exploratori ce sunt, trag după ei casa prin junglă.

Pe drum întâlnesc mitica pasăre din visele lui Muntz, o încrucișare colorată între un macao și un struț, care iubește ciocolata și este botezată Kevin. Un câine pe nume Dug întregește gașca; Dug "vorbește" prin intermediul unei sofisticate zgărzi electronice. După cum vă puteți imagina, Carl și micul lui prieten trăiesc aventura vieții lor, dar atenție că pe lângă temele mai sumbre menționate mai sus, dar tratate cu delicatețe, acțiunea este uneori foarte intensă. Totuși, avându-l ca regizor și co-scenarist pe Pete Docter (care a regizat și "Compania Monștrilor), "Deasupra tuturor" este înălțător din toate punctele de vedere, o prezentare surprinzătoare a spiritului și a perseverenței umane care va face ca fiecare băiat și fată să privească cu o reînnoită admirație la persoanele în vârstă din anturajul lor - și vice-versa.

Filmul conține material tematic profund și câteva scene de pericol intens care i-ar putea deranja pe copiii mici. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.