Regia:Shawn Levy
Roluri principale:Steve Martin, Bonnie Hunt
Gen:Comedie, Familie
Durata:98
Producător:20th Century Fox, 1492 Pictures
Premiera în România:12.03.2004

O slujbă mai bună pentru tata și o afacere cu cartea pentru mama par a strica fericirea unei familii mari în filmul "Cu duzina e mai ieftin!". Filmul este un remake mai puțin inteligent și destul de diferit de originalul din anii '50, film care îi avea atunci în rolurile principale pe Clifton Webb și Myrna Loy. Dar Steve Martin și Bonnie Hunt aduc la rândul lor porția de râsete din partea audienței.

Începutul ne spune cum s-au întâlnit mama cu tata, cum s-au căsătorit și au pornit familia Baker, tatăl fiind antrenor de fotbal la un mic colegiu, iar mama alegând să fie casnică, renunțând la jurnalism. După 23 de ani, Nora (Piper Perabo) este prima care părăsește cuibul părintesc, mutându-se la prietenul ei (Ashton Kutcher). Toate pare a merge bine până când tatăl acceptă un loc mai bun de muncă, la o mare universitate - spre supărarea copiilor.

După ce s-au mutat, nu la mult timp, prima carte a mamei este publicată și este solicitată pentru un turneu național de lansare, ce va ține două lungi săptămâni, suficiente pentru dezlănțuirea dezastrului în familia Baker. Filmul regizat de Shawn Levy dorește să transmită un mesaj pozitiv despre viața de familie care cere sacrificii, Martin și Hunt fiind bine aleși, formând un cuplu rotund: el este maniacul, iar ea este sursa de calmare pentru toți.

Comicul pentru majoritatea spectatorilor va veni din haosul ușor de intuit ce se lasă după plecarea mamei, la care contribuie și animalele personale ale copiilor. Cei 12 copiii își aduc fiecare contribuția personală la film, cea mai inspirată interpretare venind de la Forrest Landis în rolul micului și singuraticului Mark. Filmul cuprinde multe scene predictibile, iar morala este de asemenea ușor de intuit, fără nimic special. Există și unele idei greșite, sugerate de film, precum că dacă dorești ca cineva în familie să îți simtă lipsa, atunci soluția cea mai bună este să fugi de acasă. Cu alte cuvinte: un film de familie, dar nu unul excepțional.

Datorită unor scene de prost gust și cu umor deplasat, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adolescenți și adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.