Roluri principale:Christopher Lloyd, Tim Curry, Kelly Ripa
Gen:Animație, Aventuri, Familie
Durata:84
Rating:A-I (G)
Producător:Illuminata Pictures
Premiera în România:22.05.2009

După "WALL-E" și "Cimpanzeii spațiali" vine un alt film despre creaturi în spațiu. "Să zburăm spre lună" dorește să aducă înaintea micilor spectatori momentul epocal al misiunii Apollo 11, din iulie 1969, prin povestea a trei musculițe cu ambiții astronautice. Trioul este condus de aventurierul Nat McFly (Trevor Gagnon), inspirat cumva de bunicul său (Christopher Lloyd), care îi povestește într-una aventura vieții sale din timpul zborului alături de Amelia Earhart. Nat îl convinge pe ochelaristul IQ (Philip Daniel Bolden) și pe căutătorul prin gunoaie Scooter (David Gore) să i se alăture în tentativa de a zbura în spațiul cosmic.

Alertată prea târziu de copilașii ei, mama lui Nat (Kelly Ripa) se panichează când le vede pe musculițe la știri și leșină când află că băieții nu vor lipsi câteva ore, cum și-a imaginat, ci o săptămână întreagă. Pentru a da tensiune poveștii apare un ficțional complot sovietic, condus de Poopchev (Ed Begley Jr.) și Yegor (Tim Curry), care vor sabotarea misiunii Apollo. Dar o anumită comandantă Nadia (Nicollette Sheridan), de care bunicul lui Nat se îndrăgostise prin tinerețe, este gata să pună romanța apusă în fața intereselor moscovite și vine în SUA pentru a avertiza despre complot.

Filmul îi va capta o vreme pe cei mici, dar poate nu pe întreaga lui durată. Este de apreciat lecția de istorie (cu deformările amintite) și dimensiunea de familie, dar părinții s-ar putea să nu aprecieze unele glume. Se evidențiază ca exemple pozitive legătura dintre Nat și bunicul său, precum și munca în echipă în trioul de musculițe. Iar scene prea înfricoșătoare pentru cei mici nu sunt. La final, un membru al Apollo 11 oferă un epilog cu explicații suplimentare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.