My Life in Ruins

Regia:Donald Petrie
Roluri principale:Rachel Dratch, Nia Vardalos
Durata:98
Producător:Playtone Productions
Premiera în România:05.06.2009

Dacă v-a plăcut "Nunta a la grec" atunci vă va place și "Sejur cu surprize". Este același gen de comedie mai dulceagă, romantică, în care nu se întâmplă prea multe. Regizorul Donald Petrie și scenaristul Mike Reiss au repetat formula din filmul din 2002, înlocuind rudeniile grecești cu un autobuz plin de turiști, tot excentrici și tot drăguți.

De data aceasta Nia Vardalos interpretează rolul Georgiei, fost profesor de studii clasice în SUA, ajunsă șomeră, reprofilată ca ghid turistic în Grecia. Alexis Georgoulis este Poupi, șoferul de autocar de care Georgia este destinată să se îndrăgostească. Richard Dreyfuss este Irv, văduvul singuratic care pe ici pe acolo îi dă Georgiei sfaturi despre viață. Restul turiștilor cad în diverse categorii: zgomotoșii Big Al și Kim (Harland Williams și Rachel Dratch); crispații Tullens (Ian Ogilvy și Kim Goodall), cu fiica lor de 16 ani (Sophie Stuckey); și alții. Nu se întâmplă prea multe pe circuit. Doar diverse farse și sublinierea faptului că turiștii sunt mai pasionați de înghețată și cumpărături decât de cultura locului pe care îl vizitează. Singurul lucru surprinzător apare atunci când Georgia adoptă spiritul liber al insulelor grecești și se îndrăgostește de Poupi.

"Sejur cu surprize", surpriză!, nu conține elemente problematice (doar câteva apropouri sexuale), ceea ce îl face să fie acceptabil și pentru adolescenții mai mari, aduși poate la cinema de bunicele fane ale grecoaicei Vardalos. Cine ia povestea ca o fantezie și se prinde în joc, s-ar putea să guste filmul. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.