Regia:Michael Bay
Roluri principale:Shia LaBeouf, Megan Fox
Gen:Acțiune, Aventuri, SF
Durata:150
Producător:DreamWorks Pictures
Premiera în România:26.06.2009

Continuarea lungă de două ore și jumătate și plină de violență a filmului "Transformers", în regia lui Michael Bay, are de-a face prea puțin cu factorul uman, fiind o succesiune fără capăt de efecte speciale. Ca în prima parte, avem pe de-o parte un grup de roboți extratereștri, care își pot modifica forma, numiți Autoboți, iar pe de altă parte o hoardă ostilă de creaturi similare numite Decepticoni.

Tânărul obișnuit Sam Witwicky (Shia LaBeouf) - acum proaspăt student - ajunge din nou la mijloc în această luptă. Și desigur alături de el este prietena lui, Mikaela (Megan Fox). Deși cuplul se întrece care va fi primul ce va spune "te iubesc", aflăm de la mama lui Sam, Judy (Julie White), că el nu mai este virgin, ceea ce ne face să credem că relația dintre ei este deja fizică. Judy anunță cu mândrie acest aspect intim sub influența unor droguri cumpărate în prima zi de campus a lui Sam. Tatăl lui, Ron (Kevin Dunn), încearcă să își țină soția sub control.

Ne deplasăm apoi în Orientul Mijlociu, unde Decepticonii atacă piramidele și Petra, Iordania. Acolo întâlnim doi oficial ai armatei SUA (Josh Duhamel și Tyrese Gibson) care colaborează cu Autoboții și birocratul Theodore Galloway (John Benjamin Hickey), sfătuitorul președintelui pe teme de securitate națională, care crede că Decepticonii vor pleca dacă sunt alungați Autoboții. Îl mai vedem și pe John Turturro în rolul lui Simmons, un fost agent secret. În rest multă acțiune, ciocniri între metale și corpuri omenești zburând sfârtecate.

Filmul conține multă violență, nuditate parțială, relații sexuale neexplicite, folosire de droguri, expresii necizelate și referințe sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.