He's Just Not That Into You

Regia:Ken Kwapis
Roluri principale:Jennifer Connelly, Jennifer Aniston, Drew Barrymore, Scarlett Johansson
Durata:129
Producător:Flower Films (II)
Premiera în România:06.03.2009

Un grup de tinere din Baltimore învață regulile care ar guverna cică poveștile de dragoste din ziua de astăzi în comedia-dramă "Despre bărbați și nu numai...". Bazat pe o carte scrisă de doi scriitori care au contribuit la seria HBO "Totul despre sex", materialul nu este deosebit de incisiv sau amuzant, iar personajele acționează adesea în moduri îndoielnice din punct de vedere moral, derutate de multiplele lor idei greșite despre întâlniri și căsătorie. Deoarece interpretările sunt bune, filmul ar putea părea la o primă vedere o reunire de actori cunoscuți și unii în ascensiune. În timp ce își scaldă frumoșii actori din distribuție într-o plăcută lumină strălucitoare, regizorul Ken Kwapis nu reușește să ofere o cantitate apreciabilă de umor, dramă sau reflecții.

Liniile principale ale poveștii urmăresc trei prietene care discută despre viețile lor amoroase. Gigi (Ginnifer Goodwin), de douăzeci și ceva de ani, este singură, cu o dispoziție romantică și o viziune idealistă. Ea este frustrată de toți bărbații cu care s-a întâlnit care spun că vor suna dar nu o fac niciodată. Alex (Justin Long), un afemeiat proprietar al unui bar, o ia sub aripa lui și îi explică adevăruri dure despre atitudinile bărbaților în relații. Beth (Jennifer Anniston) trăiește de șapte ani împreună cu prietenul ei, Neil (Ben Affleck), și își dorește cu disperare să se căsătorească. Conștientă de ceea ce simte Neil față de acest subiect, nu a insistat niciodată asupra unei cereri în căsătorie până acum, în ajunul nunții surorii ei.

Janine (Jennifer Connelly) și soțul ei, Ben (Bradley Cooper), sunt în mijlocul renovării unei case când el întâlnește o tânără atrăgătoare la coadă în supermagazin. Atrasă și ea de el, Anna (Scarlett Johansson) îl urmărește pe Ben, conștientă de statutul lui marital; pe el însă nu pare să îl deranjeze aspirațiile ei de a distruge o căsnicie. La periferia acestui cerc se află prietena Annei, Mary (Drew Barrymore), care se ocupă de publicitate la un ziar al homosexualilor. Încurajată de colegii ei de serviciu, ea este blocată în ciberspațiu când vine vorba despre relații amoroase, capabilă să se întâlnească și să comunice cu bărbați doar pe Internet sau prin intermediul dispozitivelor electronice.

Hotărârile pe care le iau în cele din urmă personajele compensează parțial conținutul sexual problematic al filmului și comportamentul îndoielnic al lor. Valorile tradiționale și instituția căsătoriei sunt susținute în cele din urmă. Sfaturile date transmit însă un mesaj contradictoriu. Pe de o parte, ni se spune că stabilirea și întreținerea unei relații cere mult efort. Pe de altă parte, suntem lăsați cu impresia că este mai bine să nu te străduiești prea mult.

Filmul conține frecvente referințe sexuale, relații sexuale neexplicite, inclusiv adultere și în afara căsătoriei, un fir al poveștii centrat pe coabitare, limbaj necizelat și vulgar. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.