Regia:Alex Proyas
Roluri principale:Nicolas Cage
Gen:Acțiune, Dramă, Mister, SF, Thriller
Durata:121
Producător:Summit Entertainment
Premiera în România:19.06.2009

Drama lui Alex Proya, "Numere fatale", pare mai întâi o poveste horror, dar devine în cele din urmă o meditație despre credință, jertfă și familie. Primele scene se desfășoară în 1959, palida Lucinda (Lara Robinson) oferindu-ne câțiva fiori reci. Aflăm că școala la care este ea tocmai a fost inaugurată, iar la un concurs de idei Lucinda a câștigat cu sugestia ca elevii să deseneze cum văd viitorul, desenele urmând să fie puse într-o capsulă a timpului care să fie deschisă abia peste 50 de ani. Doar că Lucinda își acoperă pagina în cifre aparent fără noimă, dictate de voci pe care doar ea le poate auzi.

Ajungem apoi în prezent, cunoscându-l pe profesorul John Koestler (Nicolas Cage), de la Institutul de Tehnologie Massachusetts, căruia soția i-a murit într-un incendiu, el rămânând să își crească singur fiul, Caleb (Chandler Canterbury), elev tocmai la școala unde a fost și Lucinda. La ceremonia de deschidere a capsulei, Caleb primește plicul Lucindei, pe care îl aduce acasă. Tatăl lui îl studiază accidental, într-o noapte petrecută mai mult în compania băuturii, pentru a descoperi că cifrele reprezintă predicții exacte (cu data și numărul de morți) ale tuturor dezastrelor majore din ultimele cinci decenii. De asemenea prevestește trei calamități - una cu potențial global - ce vor avea loc în viitorul apropiat.

Scepticul John, care le-a spus elevilor săi că viața este fără sens, e înstrăinat de tatăl său, pastor protestant (Alan Hopgood) și, de credință, nereușind să fie credibil când îl asigură pe Caleb că mama lui este în rai. Documentul îi răvășește însă concepțiile, angajându-l într-o încercare de a împiedica viitoarele tragedii. Ajunge astfel să o implice și să o aibă alături pe Diana (Rose Byrne), fata, acum adultă, a Lucidei, între timp decedată. În timp ce părinții lor încep să înțeleagă tot mai mult implicațiile profeției Lucidei, Caleb și fata Dianei, Abby (tot Robinson, dar acum cu un aer sănătos), aud aceleași voci și sunt vizitați de ființe misterioase. Revelația identității acestor vizitatori - și "revelație" este cuvântul potrivit - îl schimbă profund pe John. Scenariul promovează un mesaj religios, nonconfesional, pe care spectatorii catolici îl vor aproba. Valoarea acestui mesaj face filmul acceptabil chiar și pentru tineri mai mari, în ciuda problemelor enumerate mai jos.

Filmul conține scene oribile cu catastrofe și câteva expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.