Regia:Tony Gilroy
Roluri principale:Clive Owen, Julia Roberts
Gen:Crimă, Thriller
Durata:125
Producător:Laura Bickford Productions
Premiera în România:08.05.2009

"Duplicitate" este unul dintre acele filme care explorează consecințele avidității unor corporații, o nouă reușită a scenaristului și regizorului Tony Gilroy după impresionantul debut cu "Michael Clayton". În centrul acțiunii se află un "cuplu" format dintr-un fost agent CIA, Claire Stenwick (Julia Roberts, întoarsă după cinci ani dedicați familiei) și fostul ofițeri MI6, Ray Koval (Clive Owen). Ei s-au întâlnit prima oară când Claire l-a sedus și drogat pe Ray pentru a-i lua niște documente, un incident peste care el încă nu a reușit să treacă.

Între cei doi există o ciudată relație care pare când iubire, când neîncredere. Aspectele personale se îmbină în curând cu cele profesionale, cei doi preluând funcții în două companii farmaceutice rivale, una condusă de Howard Tully (Tom Wilkinson), iar alta de Richard Garsik (Paul Giamatti). Rivalitatea acestora este evocată în scena de deschidere a filmului, într-un aeroport. Gilroy recurge la filmare cu încetinitorul pentru a sublinia absurditatea întâlnirii dintre cei doi. Acțiunea cunoaște unele răsturnări, thriller-ul câștigând tot mai mult în complexitate și suspans. Relația dintre Claire și Ray este prezentată și ca o potențială sursă de răscumpărare a celor doi din cinismul și paranoia care îi caracterizează. Iar finalul e aproape moral.

Filmul conține câteva scene sexuale premaritale neexplicite, umor sexual, expresii necizelate și câteva blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.