Marley & Me

Regia:David Frankel
Roluri principale:Owen Wilson, Jennifer Aniston
Durata:120
Producător:Fox 2000 Pictures
Premiera în România:20.03.2009

"Eu și Marley" pare un film despre un câine - unul mare și provocator de necazuri - dar în realitate adaptarea best-seller-ului lui John Grogan ne prezintă povestea unei căsnicii, fiind unul dintre cele mai pozitive filme produse de Hollywood în ultimii ani. Fără un fir roșu prea activ, filmul are un ritm parcă reflectând viața reală, eroii fiind John (Owen Wilson) și soția sa, Jenny (Jennifer Aniston), care părăsește înzăpezitul Michigan la începutul filmului pentru însoritul West Palm Beach, Fla.

Prietenul lui John, Sebastian (Eric Dane), îl recomandă unui editor aspru dar bun la inimă, Arnie Klein (Alan Arkin). John obține postul, dar în curând își invidiază prietenul, deoarece el se simte sătul de poveștile de rutină. Când John îi spune lui Sebastian despre gândurile lui despre familie, acesta îi sugerează să își ia un câine pentru a ușura tranziția spre statutul de tătic. Simpaticul labrador pe care îl adoptă cuplul crește rapid într-un monstru uriaș, încă drăguț, dar foarte distructiv. Sunt multe scene în care Marley mai mult sperie decât ne amuză. Cu toate acestea, John și Jenny îl acceptă și păstrează pe Marley.

John va accepta apoi, ezitând la început, să scrie pentru o rubrică nouă, care va deveni foarte populară. În cele din urmă John and Jenny se hotărăsc să aibă copii, ea rămâne gravidă dar pierde sarcina. Este momentul care înscrie filmul pe o orbită de interes, ce se menține până la final. Mai apoi vor avea trei copii, Marley rămânând - greu de crezut - parte a familiei. Adaptarea regizorului David Frankel surprinde esența vieții într-un mod foarte natural. Scenariul scris de Scott Frank și Don Roos nu apelează din fericire la prea multă melodramă. Wilson și Aniston sunt perfect distribuiți, oferind un cuplu credibil și atrăgător. Mesajul pro-familie și pro-copii este extrem de pozitiv.

Cuplul se ceartă rar, mai puțin când Jenny devine supraîncărcată cu creșterea copiilor și a câinelui. Sebastian, pe care John îl invidiază atât de mult pentru carieră, se dovedește a avea o viață goală, într-un puternic contrast cu viața haotică dar care îi împlinește pe cei doi soți. Finalul amar va fi impresionant în special pentru cei care au avut o relație emoțională profundă cu un animal de companie.

Filmul conține câteva expresii necizelate și unele apropouri sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.