Paul Blart: Mall Cop

Regia:Steve Carr
Roluri principale:Kevin James
Durata:91
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:17.04.2009

Cavalerismul nu a murit. Cel puțin nu într-un supermagazin din New Jersey. Simpaticul dar neajutoratul erou al comediei "Paul, mare polițist la mall" are și alte trăsături pe care nu le prea mai întâlnim astăzi la cineva. Este onest, sârguincios și respectuos. Kevin James este co-scenaristul și actorul principal al acestui film, pe care îl duce pe umeri în rolul supraponderalului polițist ce trebuie să facă față unui jaf la locul de muncă din partea unei trupe de hoți foarte acrobați, în chiar ziua cea mai aglomerată din an.

El pretinde că are hipoglicemie, dar în fapt e o scuză pentru a se folosi de hrană ca medicament. Gras fiind, el cade pentru a opta oară la examenul de admitere în poliție. Aflăm că a fost căsătorit cu o imigrantă, ce a fost interesată de el doar pentru obținerea cetățeniei, după care l-a părăsit, lăsându-l să o crească singur pe Maya (Raini Rodriguez). Mama (Shirley Knight) și bunica lui îl presează să își găsească o prietenă, înscriindu-l inclusiv pe un sit de întâlniri. Dar el e îndrăgostit de Amy (Jayma Mays), o nouă angajată care vinde extensii de păr. Tentativele lui de a o curta sunt subminate într-o seară când într-o întâlnire cu prietenii de serviciu se îmbată și se face de râs.

Șansa lui de a-și demonstra valoarea vine după câteva zile, în Vinerea Neagră, ziua cea mai aglomerată de cumpărături din tot anul. O trupă de hoți cu deosebite abilități sportive preia conducerea supermagazinului și iau ostateci. Doar că grăsunul Paul le va încurca rău de tot planurile. Filmul nu se oprește nici un moment din a râde de eroul principal, dar fără să cadă prea mult în vulgaritate sau răutate. Lipsurile producției pot fi trecute cu vederea dat fiind mesajul principal: acceptă cine ești și cum ești, încercând mereu să fii mai bun.

Filmul conține multă violență comică, unele apropouri sexuale, expresii necizelate și consum de alcool. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.