Regia:Rob Letterman, Conrad Vernon
Roluri principale:Reese Witherspoon, Rainn Wilson
Gen:Animație
Durata:94
Producător:DreamWorks Animation
Premiera în România:10.04.2009

În "Monștri contra extratereștri", Seth Rogen dă glas unui încântător de naive creaturi vâscoase cunoscută ca B.O.B. (prescurtarea de la pretențioasa formulă "benzoate-ostylezene-bicarbonate"), unul dintre cei patru monștri prietenoși care ajung să se lupte cu personajul negativ al lui Rainn Wilson, Galaxhar, un extraterestru dintr-o civilizație avansată. I se alătură lui B.O.B. în această cruciadă, primind misiunea de la însuși președintele (voce comediantul politic Stephen Colbert), nebunul om de știință dr. Cockroach (personajul lui are cap de insectă, vocea aparținând lui Hugh Laurie); The Missing Link (voce Will Arnett), un fel de combinație între pește și maimuță; și eroina Susan Murphy (voce Reese Witherspoon).

După cum ne relatează scenele de deschidere, odinioară obișnuita Susan devine un gigant de cinci etaje după ce este lovită de un meteorit în ziua nunții ei. Legată și sedată de către armată, ea se trezește într-o unitate secretă în care sunt sechestrați monștri și se împrietenește repede cu cei trei tovarăși ai ei de prizonierat. Centrul este condus de entuziastul Gen. W.R. Monger (voce Kiefer Sutherland). Când răul și egoistul Galaxhar, cu capul ca al lui Grinch unit cu tentacule ca de caracatiță, amenință să ucidă întreaga populație a pământului cu o armată de clone făcute după imaginea sa, Susan și camarazii ei sunt eliberați din captivitate și primesc sarcina de a salva omenirea. Descoperindu-și propriul potențial eroic, Susan este dezamăgită de logodnicul ei egoist, Derek Dietl (voce Paul Rudd).

Co-regizorii Rob Letterman și Conrad Vernon au creat un generos omagiu 3D adus filmelor științifico-fantastice din anii 1950. Scenariul - scris de Letterman, Maya Forbes, Wally Wolodarsky, Jonathan Aibel și Glenn Berger după o poveste scrisă de Letterman și Vernon - subliniază valoarea muncii în echipă și a prieteniei, precum și nou găsita încredere în sine a lui Susan. Alături de momente inspirate cum ar fi acela în care B.O.B. flirtează cu un jeleu, există puțin umor mai "colorat", iar acțiunea violentă, deși moderată, ar putea fi prea înfricoșătoare pentru copiii mai mici.

Filmul conține acțiune violentă moderată și umor cu o tentă ușor sexuală și necizelată. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.