Regia:Mathieu Kassovitz
Roluri principale:Michelle Yeoh, Vin Diesel
Gen:Acțiune, Aventuri, SF, Thriller
Durata:101
Producător:Canal+
Premiera în România:20.03.2009

Când un regizor își descrie propriu său film ca "violență pură și stupiditate", așteptările coboară cam pe la nivelul Mării Moarte. Dar la final se dovedește că modul în care Mathieu Kassovitz își caracterizează "Babylon A.D.", conform unui interviu pentru AMCtv.com, este cam pesimist. Violența acestui inutil film futurist nu este atât de intensă, dar coeficientul de inteligență este jos.

Mobster Gorky (Gerard Depardieu) îl angajează pe Toorop (Vin Diesel), un mercenar, pentru a o escorta pe Aurora (Melanie Thierry), o misterioasă tânără, și pe gardiana ei, sora Rebeka (Michelle Yeoh), din Mongolia până în New York. Împotrivă stă o bandă cu ceva la gât gen colarul clerical și cu niște cruci negre, un fel de sectă ce pare anti-bisericească. Dar creștinismul este încă activ în vremea filmului, după cum o dovedește o piață unde se vând crucifixe și statui ale Fecioarei Maria. Deși nu excesiv de violentă, adaptarea lui Kassovitz după romanul scriitorului francez Maurice G. Dantec, "Copiii Babylonului", se învârte în jurul unei mitologii încurcate, ce include un apropo la un miracol evanghelic (fecioara Aurora naște doi gemeni).

Filmul conține violență moderată, o înjurătură, câteva expresii necizelate și câteva blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.