Something's Gotta Give

Regia:Nancy Meyers
Roluri principale:Jack Nicholson, Diane Keaton
Durata:117
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:26.03.2004

Un fustangiu înveterat este derutat când, pentru prima oară, se îndrăgostește de o femeie a cărei vârstă este mai mare de jumătate din vârsta lui, în nostima comedie "Ceva, ceva tot o ieși". Nu a fost foarte dificil pentru Jack Nicholson să joace rolul bătrânului Harry care aleargă după toate tinerele sub 30 de ani. Acum cucerirea lui este Marin (atrăgătoarea Amanda Peet), care îl invită la casa mamei ei din Hampton.

Pe neașteptate sosește însă mama, scriitoarea Erica (Diane Keaton), care îl crede inițial pe Harry ca fiind un spărgător, după care află că îi este oaspete. Mama este desigur contrariată cum poate fi acest bătrân prietenul fiicei ei. Iar povestea se complică mai departe când, după ce se retrage cu Martin în dormitor, Harry suferă un atac de cord și are nevoie urgentă de ajutor. Tânărul doctor Julian (Keanu Reeves) îl asigură pe Harry că își va reveni, dar trebuie să stea undeva unde să poată fi monitorizat de el zilnic. Bunul doctor dă în același timp de înțeles că a citit și că admiră toate scrierile lui Erica și că este atras de aceasta.

Așa se face că Harry cel încurcat cu Marin rămâne (singur, căci Marin se întoarce în New York la slujbă) în grija lui Erica (pe care a pus ochii tânărul medic). Cei doi constrânși la conviețuire ajung să se descopere. Erica, ființă singuratică și tânjind după iubire în urma divorțului, îl găsește pe Harry ca fiind intrigant, chiar sexi. Între ei începe să se construiască o relație pe dimensiunile respect și atracție. Harry, odată vindecat își revine însă la fostele obiceiuri, și o lasă pe Erica devastată, până când ea își amintește că stiloul poate fi mai puternic decât o spadă.

În acest film nici unul dintre personaje nu se definește ca fiind creștin, așa că avem de-a face cu adulți ce nu au probleme în a se implica în relații diverse fără a analiza vreun moment implicațiile morale. Regizorul a urmărit de fapt să prezinte cu umor bătălia dintre sexe, atingând o iubire evitată în general de Hollywood - iubirea matură, iubirea peste 50 de ani. Keaton nu este menajată și numeroasele cadre apropiate îi arată din plin ridurile, pe când Nicholson este protejat prin filmări mai de la distanță.

După cum spune și titlul filmului, ceva, ceva, tot va place audienței. Chiar dacă nu excelează ca scenariu și există un anumit grad de predictibilitate, filmul oferă un joc remarcabil al celor doi actori principali, amândoi actori de Oscar. Mesajul filmului ar putea fi considerată replica dată de mamă, fiicei ei, atunci când o sfătuiește să nu caute aventuri amoroase ci iubire și angajament.

Datorită unei scene cu nuditate totală, aluziilor sexuale și folosirii pe alocuri a unor expresii vulgare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică este obligatoriu acordul părinților și interzis sub 13 ani.