The Wrestler

Regia:Darren Aronofsky
Roluri principale:Mickey Rourke, Marisa Tomei
Gen:Acțiune, Dramă, Sport
Producător:Protozoa Pictures
Premiera în România:06.03.2009

"Luptătorul" este un puternic portret al unui personaj, în care Mickey Rourke interpretează superb rolul wrestlerului profesionist Randy "The Ram" Robinson. Deși de la ceasul lui de glorie au trecut două decenii, Randy continuă să urce în ring și să își tortureze trupul până când este doborât de un atac de cord. Izolat de fani, care constituiau singurul lui sprijin emoțional, Randy încearcă să se apropie de Cassidy (Marisa Tomei), o dansatoare la un local de striptease, care a cunoscut și ea zile mai bine în carieră. El face de asemenea efortul de a se împăca cu fiica lui de care s-a îndepărtat, Stephanie (Evan Rachel Wood).

Studiul regizorului Darren Aronofsky despre singurătate este generos în prezentarea sportului titular și a impulsurilor sadice ale celor care se îngrămădesc să îl urmărească. Cassidy citează versete din Isaia ce se referă la "suferința slujitorului" ale cărui răni îi vindecă pe ceilalți, și compară încercările prin care trece Randy cu suferințele îndurate de Isus (așa cum le-a văzut ea înfățișate în filmul "Patima lui Cristos" al lui Mel Gibson). Dar nu este vorba de lipsă de respect în comparația făcută de ea.

În ciuda unui nivel înalt de violență (uneori sângeroasă) - oponenții lui Randy folosesc de exemplu sârmă ghimpată și pistol cu capse - și a sexualității deschise și degradante din mediul lui Cassidy, intenția și realizările artistice ale acestei drame sunt clare. La fel sunt și aspirațiile fundamental decente ale inimii omului aflat în necazuri. Prin rugăciunea în tăcere a lui Randy, însoțită de lacrimi și încheindu-se cu semnul crucii, Rourke transmite o credință autentică, dar disperată, cu aceeași putere cu care joacă fiecare moment al acestui memorabil rol de revenire.

Filmul are un conținut sexual puternic, incluzând relații sexuale nemaritale explicite, nuditate, scene brutale de wrestling, consum de droguri, mult limbaj vulgar și necizelat, și oarecare blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.